تولید محتوا چیست؟ چگونه تولید محتوا را شروع کنیم؟در این پست از لاراتاندر هر آنچه که باید در مورد چگونگی شروع و ایجاد محتوایی جذاب و هدفمند بدانید را شرح خواهیم داد.

 

چگونه تولید محتوا را شروع کنیم
چگونه تولید محتوا را شروع کنیم

 

تولید محتوا یعنی چه؟

اگر می خواهید بدانید چگونه تولید محتوا را شروع کنیم یا با ابزارهای تولید محتوا آشنا شوید و یا همچنین اگر به دنبال ایده هایی برای ایجاد محتوا هستید با ما تا پایان این پست همراه باشید.

 

تولید محتوا چیست؟

محتوا می تواند ویدیوهایی باشد که بعد از یک روز سخت کاری در YouTube و یا هر شبکه اجتمای دیگر تماشا می کنید ویا دقیقا همان چیزی که در پشت صحنه ی گوگل اتفاق می افتد چراکه این با تولید محتوا است که گوگل می تواند پاسخ کاملی برای مشکل کاربران ارائه دهد.

 

تولید محتوا به افراد کمک می کند تا کسب و کار، نام تجاری و محصولات شما را کشف کنند و این محتواست که به شما کمک می کند مخاطب و مشتریان بالقوه را جذب، درگیر و خوشحال کنید.

 

محتوا بازدیدکنندگان جدیدی را به سایت شما می آورد و در نهایت تولید محتوا برای شرکت شما درآمد ایجاد می کند. به عبارت دیگر، اگر تولید محتوا نمی کنید، پس باید بگوییم از منحنی پیشرفت عقب مانده اید.

 

چگونه تولید محتوا را شروع کنیم؟

قبل از هر چیز باید این نکته را بدانید تولید محتوا فرآیند تولید ایده‌های موضوعی است که برای مشتری یا مخاطبان شما جذاب است. اینگونه که محتوای نوشتاری یا بصری پیرامون آن ایده‌ها شکل می گیرد و آن اطلاعات را به شکل وبلاگ، ویدئو، اینفوگرافیک یا سایر قالب‌های محتوا برای مخاطبان تولید کرده و در دسترس قرار می‌دهند.

 

 

چرا تولید محتوا بسیار مهم است؟

تولید محتوا بهترین روش بازاریابی ورودی است. هنگامی که محتوا ایجاد می کنید، اطلاعات رایگان و مفیدی را برای مخاطبان خود ارائه می دهید، مشتریان بالقوه را به وب سایت خود جذب می کنید و مشتریان فعلی را از طریق تعامل با کیفیت حفظ می کنید.

 

همانطور که این آمار بازاریابی محتوا نشان می دهد، شما با تولید محتوا ارزش زیادی برای شرکت و برند تجاری خود ایجاد می کنید:

 

تقریباً 40 درصد از بازاریابان اظهار دارند بازاریابی محتوا بخشی ضروری از استراتژی بازاریابی آنها بشمار می رود. 81 درصد می گویند که شرکت آنها محتوا و تولید محتوا را به عنوان یک استراتژی تجاری می بیند.

 

بازاریابان B2B نیز داده‌هایی دارند که نشان می‌دهد بازاریابی و تولید محتوا ابزاری موفق برای پرورش سرنخ‌ها (۶۰ درصد)، درآمدزایی (۵۱ درصد) و ایجاد مخاطبین مشترک (۴۷ درصد) است. و 10٪ از بازاریابانی که وبلاگ دارند اینگونه اظهار دارند که وبلاگ بیشترین بازده سرمایه را دارد.

 

تولید محتوا برابر با رشد کسب و کار است. بنابراین، بیایید به انواع روش های تولید محتوا بپردازیم و سپس استراتژی محتوا را با هم مرور کنیم.

 

ایده های تولید محتوا

  1. وبلاگ ها
  2. پادکست ها
  3. ویدیو
  4. گرافیک
  5. پیشنهادات محتوا

 

1. وبلاگ ها

یکی از انواع تولید محتوا (نوعی که در حال حاضر همگی بسیار مصرف می کنیم) پست های وبلاگ است. وبلاگ ها می توانند از طریق کلام مکتوب به مخاطبان شما آموزش دهند، آنها را سرگرم کنند و یا الهام ببخشند. زمانی که شخصی در گوگل درخواستی را تایپ می کند، پست هایی که در قدم اول ظاهر می شوند معمولاً پست های وبلاگ هستند.

 

 

 

ایده های تولید محتوا برای وبلاگ ها

اگر می خواهید بدانید دقیقا چگونه تولید محتوا را شروع کنیم اول از همه به این نکته توجه داشته باشید که وبلاگ نویسی ارزش زمان و تلاش را دارد و 56 درصد از بازاریابان معتقدند که وبلاگ نویسی موثرترین استراتژی محتوایی آنهاست.

 

اما محدود کردن تمرکز و شروع نوشتن ممکن است برایتان سخت باشد. علاوه بر نظرات و پست های اعلام محصول، اینها برخی از ایده های اثبات شده برای تولید محتوا برای وبلاگ هستند.

 

اگر مطمئن نیستید که ابتدا به کدام سوال پاسخ دهید، با سوالات مبتدیان شروع کنید. اینها می توانند پایه ای ایجاد کنند که می توانید از آن برای ادامه رشد وبلاگ خود و تولید محتوا استفاده کنید.

 

به سؤالات زیر پاسخ دهید.

  • چگونه تولید محتوا را شروع کنیم؟
  • چگونه تولید محتوای خوب انجام دهیم؟
  • چگونه یک تولیدکننده محتوای حرفه ای شویم؟
  • تولید محتوا چیست؟

 

راه دیگر برای استفاده از سوالات به عنوان نقطه شروع این است که به سوالاتی که در ابتدا داشتید فکر کنید. حتی سوالات مربوط به تجربه اخیر شما در حوزه تولید محتوا می تواند به شخص دیگری در کسب و کار شما کمک کند.

 

پس از اینکه سؤالات درست را فهمیدید، یک پاسخ کامل بنویسید. ممکن است بخواهید جزئیات تولید محتوا را مرور کنید، اما اینجاست که می توانید بیشترین ارزش را برای خوانندگان خود بیافزایید.

 

مردم اغلب از پرسیدن سوال شرم دارند چون نمی خواهند حرفهایشان احمقانه به نظر برسد. پیش بینی و پاسخ به سوالات آنها از طریق تولید محتوا می تواند به شما در جلب اعتماد آنها کمک کند. همچنین می تواند نتایج موتور جستجوی شما را بهبود بخشد.

 

مقایسه و راه حل های یک مشکل

راه دیگری که می توانید به خوانندگان خود خدمت کنید، کمک به آنها در تصمیم گیری است. پاسخ‌های آنلاین وجود دارد، اما گاهی اوقات ممکن است احساس شود که پاسخ‌های زیادی وجود دارد.

 

اگر در حوزه کاری خود متخصص هستید، می‌توانید نظر تخصصی خود را با تولید محتوا به اشتراک بگذارید و از این طریق به خریدارانی که می‌خواهند آگاهانه خریدی انجام دهند، کمک کنید.

 

همانطور که آنچه را که می خواهید مقایسه کنید انتخاب می کنید، مطمئن شوید که محصولات شباهت های بیشتری نسبت به تفاوت دارند. به عنوان مثال، شما نمی خواهید یک ابزار مدیریت پروژه را با نرم افزار بازاریابی ایمیلی مقایسه کنید.

 

هنگامی که در حال تولید محتوا و نوشتن وبلاگ های مقایسه برای یک محصول یا خدمات هستید، تا جایی که می توانید باز و شفاف باشید. تمام نکات مثبت و منفی احتمالی را که می توانید به آنها فکر کنید فهرست کنید. سپس، در مورد اینکه چگونه به این تصمیم‌ها رسیدید، جزئیات را بررسی و بیان کنید.

 

با تولید محتوا چیزی آموزش بدهید

برخی از محبوب ترین وبلاگ ها آموزشی هستند. اگر می خواهید از وبلاگ خود به عنوان یک ابزار آموزشی استفاده کنید، چند چیز وجود دارد که باید به آنها فکر کنید.

 

همانطور که موضوعی را انتخاب می کنید، هوشمندانه تر است که از کوچک شروع کنید. بنابراین، به جای پوشش دادن یک موضوع گسترده، یک موضوع خاص را برای تولید محتوا انتخاب کنید که ممکن است افراد در کسب و کار شما درباره آن سؤال دارند.

آموزش پیش نیازهای تولید محتوا برای وبلاگ

خواندن مقاله

 

Content production
Content production

 

به عنوان مثال، به جای نوشتن در مورد اصول طراحی وب سایت، در مورد نحوه طراحی صفحه اصلی برای یک نمایندگی خودرو بنویسید. همانطور که شروع به تولید محتوا و نوشتن وبلاگ های چگونه می کنید، چند نکته وجود دارد که باید به خاطر بسپارید:

 

  • از جملات و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید و یک ساختار واضح ایجاد کنید. این کار باعث می شود تا مخاطبان دستورالعمل های شما را آسان تر دنبال کنند
  • در صورت امکان از اصطلاحات و کلمات فنی بسیار پرهیز کنید و از مثال هایی استفاده کنید تا اطلاعات جدید را راحت تر درک کنند
  • به خاطر داشته باشید که پیروی از دستورالعمل‌های شما برای یک مبتدی باید آسان باشد، بنابراین مراحل را نادیده نگیرید و میانبر پیشنهاد نکنید

 

این نکات باید به خوانندگان شما کمک کند تا یاد بگیرند و ترافیک و علاقه بیشتری را برای محتوای آموزشی شما به ارمغان بیاورند.

 

 

سریال های روزانه، ماهانه یا هفتگی

تولید محتوا و نوشتن یک سری پست سریالی می تواند برای خوانندگان شما مفید باشد همچنین می تواند به رشد وبلاگ شما کمک کند. یک سریال معمولاً برای یک دوره زمانی مشخص اجرا می شود. می‌توانید انتخاب کنید که این مجموعه هر روز یا در یک روز مشخص یا هر هفته یا هر ماه منتشر شود.

 

یک سریال می تواند محتوایی تولید کند که به راحتی می توانید آن را برای کانال های دیگر تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر وبلاگی در مورد رسانه های اجتماعی دارید، می توانید یک مجموعه وبلاگ در مورد حلقه های اینستاگرام را به پادکست، کتاب الکترونیکی یا ویدیو تبدیل کنید.

 

این استراتژی بررسی کامل یک موضوع خاص را ساده می کند. این برای ایجاد پیوندهای داخلی و خارجی و برای تثبیت شما به عنوان یک راهنمای فکری نیز مفید است.

 

آزمون ها و نظرسنجی ها

نظرسنجی های وبلاگ یک راه عالی برای جمع آوری بازخورد از مخاطبان شما و تولید محتوا محسوب می شود. این می تواند بیشترین کمک را به ترافیک وب سایت شما بکند.

 

پاسخ‌های آزمون‌ها و نظرسنجی‌ها نیز می‌تواند به شما کمک کند:

 

  • انواع دیگری از محتوای مورد علاقه مخاطبان خود را بیابید
  • انتخاب کنید کدام محصولات را تبلیغ و بفروشید
  • دنبال کننده های رسانه های اجتماعی خود را افزایش دهید
  • با محتوای تعاملی ویروسی شوید
  • مشکلات خدمات مشتری را پیش بینی کنید

 

برای یک مسابقه یا نظرسنجی موثر، قبل از شروع و ایجاد آن باید اهداف خود را مشخص کنید. کوتاه نگه داشتن آزمون ها و ارائه مشوق ها می تواند نرخ پاسخ را بهبود ببخشد.

 

محتوای انتخاب شده برای مخاطبان هدف

در عین حال که تولید محتوا و وبلاگ شما می تواند تقریباً برای هر کسی جذاب باشد، اما در نهایت هدف شما این است که با شخصیت های خریدار ایده آل خود ارتباط برقرار کنید. محتوای انتخاب شده باعث می شود مهم ترین مخاطبان شما احساس اهمیت کنند.

 

این می تواند به این معنی باشد که این مخاطبان به گروهی از مروجین تبدیل می شوند که محتوای شما را به اشتراک می گذارند و دیگران را تشویق به خرید محصولات شما می کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، ایده خوبی است که محتوای مدیریتی ایجاد کنید که مخصوص این مخاطبان باشد. مثلاً اگر صندل می فروشید. شما می خواهید برای افرادی که در تمام طول سال صندل می پوشند و افرادی که فقط در زمان های خاصی از سال صندل می پوشند، محتوای متفاوتی بنویسید.

 

برای تنظیم محتوای خود، با شخصیت های مطلقا خریدار و تحقیقات رقبا شروع کنید. در مرحله بعد، خوشه هایی از محتوا ایجاد کنید که فقط مختص آن شخصیت خریدار خاص باشد.

 

محتوای انتخاب شده همچنین جایی است که می خواهید نقل قول ها و دیدگاه های رهبران کسب و کار را متمایز کنید. این محتوا نباید فقط به مخاطبان هدفتان اطلاعات بدهد بلکه باید باعث شود آنها احساس کنند که بخشی از یک گروه انحصاری هستند.

 

پیروزی هایتان را جشن بگیرید

اکثر وبلاگ ها همیشه سبز هستند. این بدان معناست که هنگامی که برای یک وبلاگ تولید محتوا و آن را در اینترنت منتشر می کنید، این محتوا می تواند برای چندین سال منبع محسوب شود. این موضوع وبلاگ ها را به مکانی عالی برای جشن گرفتن برنده ها تبدیل می کند.

 

چه از کارمندان بخاطر تولید محتوا و یا عملکرد برترشان دعوت کنید یا از مشتریان تشکر کنید، می توانید از وبلاگ خود برای جشن گرفتن استفاده کنید. یادتان باشد که چیزهای کوچک را جشن بگیرید. سپس برای بهترین تاثیرگذاری از تصاویر، ویدئوها و طراحی در تولید محتوا استفاده کنید تا پست های جشن احساس خاصی داشته باشد.

 

 

2. پادکست

پادکست چیست؟ به زبان ساده پادکست یک برنامه صوتی است، درست مانند گوش دادن به رادیو، اما با این تفاوت که شما در گوشی هوشمند خود مشترک آن برنامه می شوید و هر زمان که دوست داشتید به آن گوش می دهید.

 

امروزه تولید محتوا به شکل پادکست طرفداران و مخاطبان بسیاری دارد. بطوریکه بسیاری از افراد بالای 12 سال به گوش کردن آن علاقه نشان داده و از گوش دادن به آن بطور روزمره بهره می برند.

 

وقتی مخاطب از میزبانی شما خوشش بیاید و بخواهد چیزی از شما یاد بگیرد، این به معنای موفقیت شما در تولید محتوا و ایجاد پادکست همچنین جذابیت پادکست شما برای مخاطبتان است.

 

 

ایده های تولید محتوا برای پادکست

به طور کلی، یک پادکست عالی بر روی یک ایده عالی برای تولید محتوا متمرکز می شود و سپس آن موضوع را با بازخورد شنوندگان و کارشناسان گسترش می دهد. پادکست های داستان نویسی پرطرفدار بوده و پادکست های آموزشی نیز محبوب هستند.

 

اگر اولین پادکست خود را راه‌اندازی می‌کنید، حتماً با یک برنامه منظم پست بگذارید. همچنین ایده خوبی است که برای هر قسمت، از ساختار یکسانی پیروی کنید.

 

راهنمای فکری

این نوع محتوای پادکست بر تجربه حرفه ای شما متمرکز است. حتماً مطالعات موردی و دیگر سناریوهای واقعی را در این محتوا قرار دهید. به یاد داشته باشید که مخاطبان شما به دلایل مختلف به آن گوش می دهند و اغلب سطوح مختلفی از تجربه کسب و کار را دارند.

بنابراین، بینش هایی را برای طیف وسیعی از شنوندگان ارائه دهید و توصیه هایی را از طریق تولید محتوا به اشتراک بگذارید که فکر می کنید شنوندگان شما می توانند خودشان به کار گیرند.

 

یک ارائه دهنده هاست سئو چه ویژگی هایی دارد؟

خواندن مقاله

اینفلوئنسر های مصاحبه

اگر می‌خواهید مصاحبه‌های اینفلوئنسر را به پادکست خود اضافه کنید، دانستن اینکه با چه کسی باید مصاحبه کنید، مقدم است. فقط  و تنها سراغ افراد مشهور و بنام نروید.

 

در عوض، برای تولید محتوا مهمان‌های جالبی را انتخاب کنید که می‌توانند به شنوندگان شما ارزش ارائه دهند. حتما در مورد مهمانان خود تحقیق کنید و سوالات اصلی را بپرسید.

 

راه‌های دیگر برای استفاده حداکثری از مصاحبه‌های اینفلوئنسر در پادکست عبارتند از:

 

  • درخواست پیشنهادات فالوور
  • تشویق فالوورهای اینفلوئنسر مهمان به مشارکت

 

درباره روندها بحث کنید

روندها محتوای عالی برای پادکست هستند. چه در حال بحث در مورد یک روند بلندمدت یا آخرین مد هستید، این یک زمینه هوشمند برای نشان دادن ارتباط محصولات شما با چیزهای جدید است.

 

در حالی که بسیاری از مردم به پادکست های خبری روزانه یا هفتگی گوش می دهند، بیشتر پادکست ها مانند یک وبلاگ همیشه دارای محتوای سبز هستند.

 

بسیاری از شنوندگان پادکست سال ها پس از اولین انتشار پادکست، پادکست را تنظیم می کنند. این بدان معنی است که شما می خواهید روندها را به موضوعات بزرگتر گره بزنید.

 

به عنوان مثال یک پادکست دیجیتال مارکتینگ روندهایی مانند اقتصاد خلاق را در پادکست خود پوشش می دهد، اما آنها در مورد آن به عنوان بخشی از بازاریابی به عنوان یک کل صحبت می کنند. این استراتژی آنچه را که می تواند یک روند زودگذر باشد، به موضوعی با قدرت ماندگاری بیشتر نشان می دهد.

 

مسابقات و هدایا

مسابقات به شنوندگان پادکست شما یک راه سرگرم کننده برای اشتراک می دهد و در عین حال به شما فرصتی می دهد تا مشترکین خود را افزایش داده و تولید محتوا کنید. یکی از راه‌های راه‌اندازی یک مسابقه پادکست، پست کردن در رسانه‌های اجتماعی درباره پاداش یا جایزه است.

 

رقابت‌های تعاملی که در آن شنونده می‌تواند برای حضور در پادکست تماس بگیرد نیز یک گزینه دیگر است. اگر قصد ارائه جایزه دارید، مطمئن شوید که برای مخاطبان منحصر به فرد شما ویژه و مناسب است.

 

3. ویدئو

چه بخواهید در رسانه های اجتماعی و چه در یوتیوب ویدیو ارسال کنید، بازاریابی ویدئویی نوعی تولید محتوا است که هر ساله محبوبیت بیشتری پیدا می کند. ویدئوهای کوتاه و بلند هر دو جایگاه خود را در استراتژی تولید محتوای شما دارند. بنابراین، حتماً برای هر دو نوع محتوا ایده‌هایی مناسب نوع خود ارائه کنید.

 

ایده های ایجاد محتوای ویدئویی

86 درصد از بازاریابان ویدئو می گویند که تولید محتوا ویدئویی برای تولید سرنخ بسیار موثر است. این امر بازاریابی ویدیویی اصلی را به یک استراتژی مهم برای هر کسی که روی تولید محتوا کار می کند تبدیل می کند.

 

برخی از ایده‌های محتوای ویدیویی قوی شامل ویدیوهای پشت صحنه یا تایم لپس هستند. بیایید به چند ایده مفید دیگر برای تولید محتوا ویدیویی بپردازیم.

 

ایده های سخت درک را متحرک کنید

انیمیشن درک اطلاعات جدید یا پیچیده را آسان تر می کند. بنابراین، برای تولید محتوا از ویدیو استفاده کنید تا به بینندگان خود نشان دهید محصول شما چگونه کار می کند یا در مورد مشکل خاصی که محصول شما حل می کند صحبت کنید.

 

برای تولید محتوا به روش ویدیویی سناریوهایی را انتخاب کنید که افراد بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و به وضوح به محصول شما متصل شوند. خواه از انیمیشن دیجیتال استفاده کنید یا استاپ موشن، انیمیشن می تواند موضوعی خشک را زنده و جذاب کند.

 

به عنوان مثال، محصولات فناوری اغلب مشکلاتی را حل می‌کنند که کاربر عادی هر روز با آن‌ها سروکار ندارد، مانند اتصال قطع شده با یک API. اما در مورد انیمیشنی که وقتی بی سیم خانه قطع می شود چه اتفاقی می افتد؟ یک ویدیو با این سناریو می‌تواند درک آن ایده انتزاعی را برای کاربر عادی آسان‌تر کند.

 

استفاده مجدد از محتوای وبلاگ

یکی دیگر از ایده های ویدیویی سریع این است که از متن محبوب ترین وبلاگ خود به عنوان صدای صوتی استفاده کنید. وبلاگ های طولانی محتوای فوق العاده ای برای یک مجموعه ویدیویی هستند.

 

همچنین می‌توانید از نکات کلیدی وبلاگ‌ها برای تولید محتوا از طریق ایجاد ویدیوهای کوتاه برای پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود(اینستاگرام،یوتیوب،تلگرام و…) استفاده کنید.

سپس، ویدیوهای خود را به پست های وبلاگ خود نیز اضافه کنید. این به افرادی که وبلاگ شما را در موتورهای جستجو پیدا می کنند جایگزین دیگری برای دریافت اطلاعات مورد نظرشان می دهد.

 

روش ها و آموزش ها

محتوای آموزشی در قالب های ویدیویی نیز از نظر تولید محتوا و توجه مخاطبان بسیار محبوب هستند. برای ایجاد یک فیلم آموزشی قدرتمند، مراحل کوتاه و مشخصی را دنبال کنید.

 

هیچ چیزی را نادیده نگیرید، اما همچنین بینندگان خود را در اطلاعات اضافی نیز غرق نکنید. از مراحل ساده بصری برای کمک به بینندگان خود برای یادگیری، استفاده کنید و در پایان یک فراخوان برای اقدام واضح ارائه دهید.

 

همچنین ایده خوبی است که با نظرات این ویدیوها درگیر شوید. این به مخاطبان شما اطمینان می دهد که در صورت داشتن سؤالات بیشتر در دسترس هستید و می تواند به شما کمک کند ایده های ویدیویی بیشتری برای تولید محتوا داشته باشید که بخوبی آنها را در نظر گرفته و به آن بپردازید تا پاسخ آنها را در قالب تولید محتوا جدیدتری ارائه دهید.

 

دموهای محصول و موارد استفاده غیرمعمول

با ویدئو نحوه عملکرد محصول خود را به روشی جالب نشان دهید. پخش نمایشی محصول می‌تواند درک نحوه استفاده از محصولات شما را برای مشتریان بالقوه آسان‌تر کند. همچنین فرصتی برای شماست تا با این روش تولید محتوا، برخی از فرآیندهای طراحی محصول را به اشتراک بگذارید.

 

با به اشتراک گذاشتن مشکلی که در ابتدا با محصول خود حل کردید، و اینکه چگونه راه حل در طول این فرآیند تغییر کرد، رابطه ای با بینندگان خود ایجاد می کنید. این رابطه باعث ایجاد اعتماد شده و باعث می شود آنها با شما و محصولات شما ارتباط برقرار کنند همچنین رغبت و تمایل به خرید را در آنها افزایش می دهید.

همچنین می توانید محتوای ویدیوی خود را شخصی سازی کنید. نسخه نمایشی محصول ویدیویی گزینه ای عالی برای اتصال مشتریان فردی به محصولات شما است.

 

گرافیک
گرافیک

 

4. گرافیک

در پست های وبلاگ خود یا در پست های رسانه های اجتماعی خود، ممکن است بخواهید تصاویر گرافیکی را پست کنید. اینها می توانند اینفوگرافیک، عکس، GIF، میم، تصاویر یا اسکرین شات باشند. این نوع تولید محتوا معمولاً به یک طراح گرافیک یا ابزار طراحی نیاز دارد تا به شما در انجام کار کمک کند.

 

5 ارائه دهنده CDN برتر برای وردپرس (رایگان و پولی)

خواندن مقاله

ایده های تولید محتوا مبتنی بر تصویر

پست‌های مبتنی بر عکس و تصویر، انواع محتوایی هستند که کسب‌وکارها بیشتر از آن برای افزایش تعامل مخاطبان استفاده می‌کنند. همانطور که شروع به تولید محتوا بصری می کنید، مطمئن شوید که درک قوی از اصول اولیه دارید.

 

اصول اولیه شامل:

  • موضوع مناسب را برای نشان دادن ایده خود انتخاب کنید
  • به ترکیب فکر کنید
  • از کنتراست و رنگ استفاده کنید
  • آن را ساده نگه دارید

 

داستان سرایی تصویری

محتوای بصری برای داستان سرایی سریع عالی است. همانطور که شروع به تجربه داستان گویی می کنید، به یاد داشته باشید که آن را نشان دهید، نه اینکه فقط بگویید. به عنوان مثال، فرض کنید که دارید داستانی در مورد رسیدن به یک هدف فروش سخت تعریف می کنید.

 

تصویری از یک نماینده فروش که با تلفن صحبت می کند، داستان را بیان نمی کند و همچنین تصویری از همان نماینده فروش که از یک کوه بلند بالا می رود. سعی کنید از تنظیمات، لباس، نور و حرکت برای تأکید بر اکشن و درام هر صحنه در تصاویر خود استفاده کنید.

 

محتوای ایجاد شده توسط کاربر

طرفداران محصولات شما اغلب به دنبال راه هایی برای مشارکت هستند. و هیچ چیزی مانند محتوای تولید شده توسط کاربر وجود ندارد که به دنبال کنندگان شما نشان دهد که به نظرات آنها اهمیت می دهید. برای اینکه کاربران خود را وادار به ایجاد و اشتراک گذاری محتوا برای برندتان کنید، از آنها دعوت کنید تا در آن مشارکت و تولید محتوا کنند.

 

برای شروع یک هشتگ یا مسابقه سفارشی در رسانه های اجتماعی را امتحان کنید. ایمیل همچنین یک کانال عالی برای جمع آوری عکس ها، نقل قول ها و داستان های مشتریان شما برای تولید محتوا هست.

 

به یاد داشته باشید از محتوای کاربران بدون درخواست اجازه استفاده نکنید. چون شما می خواهید مطمئن شوید که به کاربران برای مشارکت آنها اعتبار می دهید. هیچ چیز مانند استفاده از تصاویر بدون رضایت مشتری نمی تواند به رابطه شما با مشتری آسیب برساند.

 

 

اینفوگرافیک

شواهدی وجود دارد که تجسم داده ها می تواند خطاها را کاهش دهد و یادگیری و حفظ آن را در ذهن تا 80 درصد بهبود بخشد.

 

اینفوگرافیک
اینفوگرافیک

اگر می‌خواهید استراتژی تولید محتوا شما شامل اینفوگرافیک باشد، بهترین روش‌ها را در نظر داشته باشید:

 

  • انتخاب داده های مناسب برای مخاطبان هدف
  • انتخاب نمودار یا شکل مناسب برای داده های خود
  • تحقیق کنید
  • یک داستان تصویری ساده بگویید
  • داده های زیادی اضافه نکنید
  • نکات اصلی خود را برای خواندن و به خاطر سپردن آسان کنید

 

به پشت صحنه بروید

به اشتراک گذاشتن اسرار صنعت و محصول برای خوانندگان شما هیجان انگیز و جالب است. همچنین یک روش جالب، به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد نحوه ساخت، بسته بندی و به روز رسانی محصولات خود است.

 

برای ایجاد تصاویری که مخاطبان را به پشت صحنه می برد، با یک برنامه شروع کنید. چه در حال اشتراک‌گذاری عکس‌هایی از یک گشت و گذار در مرکز تولید خود باشید یا یک روز متوسط را در رسانه‌های اجتماعی ثبت می کنید، باید به آن جذابیت ببخشید. در تولید محتوا به این روش، لازم است حتی به نور، ترکیب بندی و جزئیات کوچک نیز فکر کنید.

 

چون شما نمی‌خواهید تصویر یک محصول عالی، بواسطه ی یک سطل زباله کثیف بزرگ یا یک علامت هشدار در پس‌زمینه خراب شده باشد. در عین حال، تصاویر خود را معتبر جلوه دهید. عکس های خود را در فضایی قرار ندهید که برای واقعی بودن بیش از حد عالی به نظر می رسد.

 

 

5. پیشنهادات محتوا

نوع دیگر محتوا، پیشنهادات محتوا است. اینها قالب ها، کاغذهای سفید، کاربرگ ها یا کتاب های الکترونیکی هستند که بازدیدکنندگان شما می توانند دانلود کنند. این محتوای ورودی است به این معنی که مخاطبان شما باید فرمی را پر کنند و ایمیل خود را برای دسترسی به آن ارائه کنند.

 

ایده های ایجاد محتوا برای پیشنهادات محتوا

67 درصد از شرکت ها از تولید سرنخ به عنوان معیار اصلی برای موفقیت محتوا استفاده می کنند. این بدان معنی است که شما باید هر گونه تلاش برای تولید محتوا را با پیشنهادات محتوا ترکیب کنید تا سرنخ های جدید جذب کنید.

 

بهترین نوع محتوا آنست که مشکلی را برای دنبال کنندگان شما حل کند. معمولاً آنها مسائل فوری را حل می کنند و ارزش ماندگاری را به مخاطبان هدف شما ارائه می دهند.

 

برای اینکه برای کاربران شما مفید باشد، یک پیشنهاد محتوا باید خاص و سریع باشد. همچنین باید ارزشی ارائه دهد که نشان دهنده سطح بالای درک و تخصص شما باشد.

 

این کار باعث می‌شود که مخاطبان شما برای خرید بیشتر بازگردند و به شما کمک می‌کند سرنخ‌های بیشتری را به مشتریان خوشحال تبدیل کنید. اینها ایده هایی برای شروع محتوا هستند.

 

کتابهای الکترونیکی

ایجاد محتوای نوشتاری طولانی جایی است که بسیاری از کسب‌وکارها برای پیشنهادات محتوا شروع می‌کنند. کتاب‌های الکترونیکی می‌توانند ایده ی خوبی برای تولید محتوا باشند چون به خوانندگان شما درک عمیق‌تری از یک موضوع میدهند و به آنها در حل یک مشکل فوری کمک می کنند.

 

 کتابهای الکترونیکی

کتابهای الکترونیکی

 

در حالی که کتاب‌های الکترونیکی می‌توانند پروژه‌های فشرده ای باشند، می‌توانید برای تولید محتوا از محتوای موجود، مانند وبلاگ‌ها، برای ساخت کتاب‌های الکترونیکی خود نیز استفاده کنید. یک الگوی کتاب الکترونیکی عالی نیز می تواند روند را سرعت ببخشد.

 

داده های تحقیقاتی

داده‌ها بسیاری از کسب‌وکارها را هدایت می‌کنند، اما هر کسب‌وکاری زمان یا منابع لازم برای جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز خود را ندارد. شما می توانید از دانش و شبکه خود برای گردآوری تحقیقاتی که بازدیدکنندگان شما می توانند استفاده کنند، استفاده و تولید محتوا کنید.

 

برای ایجاد تحقیقات با کیفیت بالا به موارد زیر نیاز دارید:

 

  • اهداف تحقیق شما
  • فرآیندی برای نمونه گیری و تجزیه و تحلیل داده هایتان
  • سوالات
  • فرآیندی برای مدیریت پروژه

 

این مهم است که بفهمید برای تکمیل تحقیق به چه مقدار زمان و چه منابعی نیاز دارید. یک الگوی تحقیقات بازار می تواند سازماندهی و جمع آوری تحقیقات خود را برای شما آسان تر کند. سپس، می‌خواهید بهترین قالب و کانال‌ها را برای ارائه تحقیقات خود برای ایجاد یک پیشنهاد محتوای درخشان انتخاب کنید.

 

ابزارها و قالب ها

یک پیشنهاد محتوای عالی به مخاطبان شما کمک می‌کند تا مشکل سریع‌تر از آن‌چه به تنهایی آن را حل می کنند، حل شود. این باعث می شود ابزارهایی مانند ماشین حساب، فایل های سوایپ و چک لیست ها ارزشمند باشند.

 

این بدان معنی است که قالب های شما می تواند برای طرفداران شما هم اکنون و هم بعدا مفید باشد. آنها همچنین منابع عالی برای سرنخ ها و ایجاد حامیان برند شما هستند.

معرفی 12 برنامه ویرایش عکس با موبایل برای ساخت تصاویری خیره کننده و جذاب

خواندن مقاله

 

اگر شخصی به طور مرتب از یکی از الگوهای شما استفاده کند، به احتمال زیاد به شخص دیگری در مورد آن اطلاع خواهد داد. این باعث می شود که تولید محتوا راه بسیار خوبی برای افزایش فالوورهای شفاهی شما ارائه دهد.

 

تبلیغات دهان به دهان
تبلیغات دهان به دهان

 

همچنین تبلیغات دهان به دهان یکی از قابل اعتمادترین منابع برای مصرف کنندگان است. این باعث می شود این نوع محتوا یک برد-برد ارائه دهد. در حالی که استفاده از برخی الگوها و ابزارها توسط شما نیاز به کدنویسی پیشرفته یا دانش فنی دارند، اما کنار هم قرار دادن اکثر آنها ساده است.

 

شما به راحتی می توانید با ابزارهایی مانند Microsoft Excel یا Google Docs یک الگو ایجاد کنید، ابزارهایی که اکثر مردم هر روز از آن استفاده می کنند. همانطور که شروع به ساختن و تولید محتوا می کنید، به خاطر داشته باشید که ایجاد یک چیز مفید و کارآمد مهم تر از کامل کردن آن است.

 

کتاب های کار

هنگامی که تعدادی از منابع ذکر شده را جمع آوری کردید، ممکن است آماده ایجاد یک پیشنهاد محتوای بزرگتر باشید. محتوای کتاب کار معمولاً شامل طیف وسیعی از منابع مختلف است که با هم کار می کنند.

 

به عنوان مثال، فرض کنید چند قالب مختلف برای زیرنویس رسانه های اجتماعی در پلتفرم های مختلف ساخته اید. می‌توانید اینها را کنار هم قرار دهید تا کیت زیرنویس رسانه‌های اجتماعی نهایی را ایجاد کنید.

 

به ساختار فکر کنید

ایده خوبی است که کتاب کار خود را به قطعاتی کوچکتر بشکنید. همچنین باید از گرافیک و رسانه‌های دیگر برای جدا کردن بخش‌های متراکم متن برای جذاب نگه داشتن مطالب استفاده کنید. یک کتاب کار ممکن است شامل مواردی همچون، کاربرگ ها،پرسش و پاسخ، چک لیست ها، برنامه و درخواست های مجله باشد.

 

باتشکر از همراهی شما تا این بخش از مقاله، برای اطلاعات بیشتر در زمینه ی اینکه چگونه تولید محتوا را شروع کنید، از شما دعوت می کنیم در بخش دوم این پست نیز همراه ما باشید.