نرم افزارهای تولید محتوا چه کاربردی دارند؟ قبل از هر چیز باید بدانیم که تولید محتوا یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش ترافیک در وبسایت و صفحات اجتماعی محسوب می شود.

 

نرم افزارهای تولید محتوا
نرم افزارهای تولید محتوا

 

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا به فرایند ایجاد و تولید محتوای متنی، تصویری، صوتی یا ویدیویی برای استفاده در محصولات دیجیتال، وب سایت ها، شبکه های اجتماعی، بلاگ ها و سایر کانال های رسانه ای اطلاق می شود. تولید محتوا در مورد موضوعات گوناگونی مانند توصیه های سلامتی، فناوری، طراحی، بازاریابی، هنر، خلاقیت، مد و غیره می تواند شامل متن های بلند، مقالات، اخبار، بلاگ پست ها، ویدیو ها، پادکست ها، عکس ها و تصاویر باشد.

 

تولید محتوا به عنوان یک استراتژی بازاریابی در دنیای دیجیتال بسیار مهم است، چرا که محتوای خوب و جذاب می تواند به توسعه بیزینس و جذب مخاطبان کمک کند. با افزایش رقابت در بازار، تولید محتوا به یکی از مهمترین روش های جذب مشتری و بالا بردن شناخت برند تبدیل شده است.

 

چه در حال راه‌اندازی یک نام تجاری جدید باشید یا هدفتان افزایش دنبال‌کنندگان در صفحات اجتماعی باشد یا حتی اگر برای یک شرکت بازاریابی کار می‌کنید، باز هم تولید محتوا مهمترین راه برای جذب مخاطب بشمار می رود.

 

تولید محتوا یک راه نسبتاً آسان و مقرون به صرفه برای تعامل با مشتریان بالقوه، ایجاد سرنخ فروش و همچنین تثبیت برند یا شرکت شما در بازار امروز جهان است. ممکن است از خود بپرسید “تولید محتوا چیست؟” اگر نمی دانید دقیقاً چه چیزی در حوزه بازاریابی محتوا قرار می گیرد، بدانید که تنها نیستید.

 

شاید تعجب کنید اگر با توجه به بازار نوین تولید محتوا بدانید که شرکت‌ها دهه‌هاست که محتوا تولید می‌کنند و برعکس تصور این بازار نوظهور نیست. فقط با توجه به نوع نیاز بازار جهان امروز، ایجاد محتوا بیشتر مورد توجه و استفاده قرار گرفته است.

 

تبلیغات روی کارتن های شوینده لباس، بروشورهای روی میز شرکت آرایشی، پادکست های رادیو و ویدئوهای پیج اینستاگرام و کانال یوتیوب و تمام موارد دیگر همگی محتوا هستند. اساساً، تولید محتوا، کمک اطلاعات به هر رسانه ای برای یک مخاطب خاص یا کاربر نهایی است.

 

تولید محتوا به طور کلی با قلمرو رسانه های دیجیتال، محتوای وب سایت، فیلم ها، وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر مرتبط است. امروزه تولید محتوا به یک بخش ضروری برای بازاریابی هر کسب و کاری تبدیل شده است.

 

در این پست از لاراتاندر، ما در مورد اینکه کدام نرم افزار برای سازندگان محتوا بهترین است بحث خواهیم کرد و به شما کمک می کنیم تا بدون دردسر برخی از بهترین ابزارهای تولید محتوا را برای ایجاد محتوا شناسایی کنید.

 

نرم افزارهای تولید محتوا یعنی چه؟

نرم افزارهای تولید محتوا برنامه‌ها، نرم‌افزارها یا وب‌سایت‌هایی هستند که کار تولیدکنندگان محتوا را آسان‌تر می‌کنند. این ابزارهای نجات بخش، اغلب برای ایجاد محتوای نوشتاری یا بصری برای اهداف متفاوت هستند.

 

خوشبختانه، می‌توانید با استفاده از نرم افزارهای تولید محتوا فرآیند تولید و برنامه‌ریزی محتوا را سریع کنید. استفاده از موارد مناسب به سازندگان محتوا کمک می کند تا روند ایجاد را سرعت بخشند، بینش به دست آورند و محتوایی با عملکرد بهتر تولید کنند.

 

 

از کجا شروع کنیم؟

برای انتخاب ابزارهایی که استراتژی محتوای شما را ارتقا می دهند، نیازی به جستجو در سراسر وب نیست. ما در این پست از لاراتاندر بهترین نرم افزارهای تولید محتوا را برای سازندگان محتوای حرفه ای همچون شما گردآوری کرده ایم. 

 

هدف نرم افزارهای تولید محتوا آنلاین چیست؟

  • می تواند به سازماندهی یک سازنده محتوا کمک کند
  • ترکیب متن و تصاویر را ساده کند
  • روند کلی داستان سرایی را برای یک سازنده بهبود ببخشد

 

از آنجایی که انواع مختلفی از محتوا وجود دارد، انواع مختلفی از ابزارها و برنامه ها نیز وجود دارد. بیایید نگاهی به ابزارهایی که اغلب برای ایجاد محتوا استفاده می‌شوند، و بهترین برنامه‌ها و گزینه‌های ایجاد محتوا برای هر دسته بیاندازیم.

 

از چه ابزارهایی برای تولید محتوا استفاده می شود؟

اینکه چه ابزارهایی برای تولید محتوا در هر شرکت استفاده می شود به استراتژی بازاریابی، ترجیحات مخاطبان و اهداف تجاری آن ها بستگی دارد.  کسب‌وکار کوچکی که می‌خواهد آگاهی از برند را در میان مشتریان محلی افزایش دهد، ممکن است ابزارهای ایجاد محتوای ویدیویی را برای نشان دادن شخصیت خود انتخاب کند.

 

بازاریابان محتوا همانطور که برای دستیابی به چند هدف مختلف تلاش می کنند، از ابزارهای مختلفی نیز استفاده می کنند. البته همه این ابزارها به طور خاص برای تولید محتوا نیستند. 30 درصد از ابزارهای مورد استفاده بازاریابان برای ارتباط تیمی است. اما 70 درصد دیگر ابزارها مربوط به محتوا هستند.

 

از کدام نرم افزارهای تولید محتوا در حوزه ی دیجیتال استفاده می شود؟

نرم افزارهای تولید محتوا آنلاین شامل ابزارهایی است که برای تحقیق در مورد محتوا، طراحی، توزیع و اندازه گیری واکنش مخاطبان استفاده می شود.

 

نرم افزار تولید محتوا دیجیتال
نرم افزار تولید محتوا دیجیتال

 

در اینجا آماری در مورد پرکاربردترین ابزارهای تولید محتوای آنلاین آورده شده است.

 

  • 78 درصد از بازاریابان از پلتفرم های ایمیل مانند MailChimp و ActiveCampaign برای ایجاد و ارسال محتوا استفاده می کنند.
  • بین ژانویه تا اکتبر سال 2014، Canva از 150000 کاربر به 1 میلیون کاربر افزایش یافت و از آن زمان تاکنون رشد آن متوقف نشده است.
  • Adobe پرطرفدارترین مهارت تولید محتوا در آگهی‌های شغلی است.
  • پیش‌بینی می‌شود که ویدیوهای آنلاین تا پایان سال 2022 ،82 درصد از ترافیک وب را به خود اختصاص دهند.
  • 63 درصد از بازاریابان محتوا از Google Analytics برای سنجش عملکرد بازاریابی محتوای خود استفاده می کنند.
  • 29 درصد از شرکت ها از CRM خود برای اندازه گیری اثربخشی بازاریابی محتوا استفاده می کنند.

 

 

تفکیک نرم افزارهای تولید محتوا براساس نوع آن (تصویری، متنی، ویدئویی، صوتی)

با تفاسیر موجود حال بیایید به این موضوع بپردازیم که کدام یک از نرم افزارهای تولید محتوا بهترین هستند؟ برای انسجام مطلب و همچنین ایجاد درک بهتر کارایی نرم افزارها، در اینجا تمامی نرم افزارهایی که نام خواهیم بذد را بر اساس نوع تولید محتوا (متنی، تصویری و …) دسته بندی می کنیم. برخی از نرم افزارها ممکن است در چند مورد مشترک باشند.

 

بهترین نرم افزارهای تولید محتوا تصویری (برای رسانه های اجتماعی از جمله اینستاگرام)

 

 
نرم افزار تولید محتوا تصویری
نرم افزار تولید محتوا تصویری

 

  • اپلیکیشن Canva از بهترین ابزارها برای تولید محتوای تصویری
  • Adobe Spark
  • Photoshop
  • Snapseed
  • اپلیکیشن VSCO
  • layout from Instagram
  • Inshot
  • نرم افزار Quora
  • جئو جبرا GEO GEBRA

 

بهترین نرم افزارهای تولید محتوا متنی

  • Word
  • Ideaflip
  • Grammarly
  • Quora
  • chat GPT

 

بهترین نرم افزارهای تولید محتوا ویدیویی

 

نرم افزار تولید محتوا ویدیویی
نرم افزار تولید محتوا ویدیویی

 

شغل طراح گرافیک چیست؟ | شغل های پردرآمد رشته گرافیک (بخش2)

خواندن مقاله
  • تری دی مکس D Max3
  • افتر افکت Adobe After Effects CC
  • آدوب فلش Adobe Flash Professional
  • پریمیر پرو Premiere pro
  • فوتوشاپ Photoshop
  • ادیوس Edius
  • کمتازیا Camtasia
  • اینشات Inshot
  • پریمیر پرو Premiere pro
  • AutoPlay Media Studio

 

 

 

بهترین  نرم افزارهای تولید محتوا صوتی

  • Speaker Studio
  • Audacity
  • Adobe Audition

نرم افزار تولید محتوا صوتی

 

تولید محتوا با چت جی پی تی (chat GPT)

چت جی پی تی (ChatGPT) یک سیستم هوش مصنوعی مبتنی بر پردازش زبان طبیعی است که توسط شرکت OpenAI توسعه داده شده است. این سیستم قادر است به صورت خودکار پاسخ‌هایی را به سوالات ورودی کاربران ارائه دهد و در گفتگوهای چتی با کاربران، به صورت مشابه با انسان به سوالات و پاسخ‌ها پاسخ دهد.

 

بتازگی چت جی پی تی به عنوان یک مدل زبانی بزرگ، تاثیر مستقیم و غیر مستقیمی بر تولید محتوای متنی داشته است که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

 

1- الهام‌بخش بودن:

چت جی پی تی به عنوان یک مدل زبانی بزرگ، می‌تواند به عنوان یک منبع الهام برای تولید محتوای متنی مورد استفاده قرار بگیرد. با مشاهده پاسخ‌های چت جی پی تی به سوالات و موضوعات مختلف، افراد می‌توانند ایده‌های خلاقانه و متنوعی برای تولید محتوا بدست آورند.

 

2- بهبود دقت و کیفیت:

چت جی پی تی، به عنوان یک مدل زبانی پیشرفته، می‌تواند در بهبود دقت و کیفیت محتوای تولیدی توسط افراد مؤثر باشد. با استفاده از پاسخ‌های چت جی پی تی به سوالات و موضوعات مختلف، افراد می‌توانند بازخورد و ایده‌های مفید برای بهبود کیفیت و دقت محتوای تولیدی خود دریافت کنند.

 

3- ارائه ایده‌های جدید:

چت جی پی تی به عنوان یک مدل زبانی بزرگ، می‌تواند به عنوان یک منبع برای ارائه ایده‌های جدید و نوآورانه در تولید محتوا مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از پاسخ‌های چت جی پی تی به سوالات و موضوعات مختلف، افراد می‌توانند به ایده‌های جدید و نوآورانه دست پیدا کنند که می‌تواند در تولید محتوا مؤثر باشد.

 

4- افزایش سرعت تولید:

چت جی پی تی می‌تواند به عنوان یک ابزار سریع و موثر برای تولید محتوا مفید باشد. با استفاده از تکنولوژی پردازش زبان طبیعی و یادگیری عمیق، چت جی پی توانایی تولید محتوای متنی، صوتی و تصویری را دارد.

 

به علاوه، با دسترسی به داده های پایگاه دانش و منابع مختلف، می‌تواند به صورت سریع و بدون نیاز به انسان، محتوایی متنوع و با کیفیت تولید کند. البته بهتر است تولیدات چت جی پی توسط انسان‌ها بررسی و ویرایش شوند تا به دقت و کیفیت لازم برسند.

 

می‌توان چت جی پی تی را به عنوان یک پلتفرم فوق‌العاده جذاب و کاربردی برای تولید محتوا معرفی کرد. با استفاده از چت جی پی تی، همچنین شما می‌توانید با دوستان خود در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید، گفتگوهای متنی و صوتی را انجام داده و حتی فایل‌های خود را با آنها به اشتراک بگذارید.

 

در کل، چت جی پی تی یکی از بهترین پلتفرم‌های چت و ارتباطی در دنیاست که به شما امکان مکالمه با دوستان و همکاران خود را با سرعت و کارایی بالا می‌دهد. به همین دلیل، این پلتفرم را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با استفاده از آن، بهترین تجربه ارتباطی خود را داشته باشید.

 

در نهایت کدامیک از نرم افزارهای تولید محتوا بهتر است؟

در این مرحله ممکن است احساس کنید که حال دیگر می دانید کدام یک از نرم افزارهای تولید محتوا بهترین است. با اینکه بهترین ابزارها و نرم افزارهای تولید محتوا را در این پست براساس نوع محتوا برایتان نام بردیم، اما تا این بخش به موضوعی که برای ایجاد محتوای موثر بسیار حائز اهمیت است اشاره نکرده ایم و آن موضوع کلمات کلیدی مناسب سئو (SEO) است.

 

استفاده از کلمات کلیدی مناسب سئو می تواند محتوای شما را رتبه بندی کند و بهینه سازی موتورهای جستجو را فعال کند. این به معنای بازدید و تعامل بیشتر با مخاطب و مشتریان و دسترسی کلی بهتر به بازار است.

 

کلیدواژه یاب لاراتاندر به تنهایی لیستی از بهترین کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد تا در زمینه کسب و کار خود رقابت کنید. ما بواسطه ی کلیدواژه یاب لاراتاندر، آن دسته کلمات کلیدی را که در حال حاضر رقبای شما برنده شده‌اند، به ترتیبی که نتایج شما در گوگل نمایش داده می‌شود، به شما نشان می‌دهیم.

 

خطوط کلی محتوای یکپارچه با یک کلیک به شما کمک می‌کند تا یک وبلاگ، صفحه وب یا بخشی از محتوای اصلی بهینه شده برای سئو را برنامه‌ریزی کنید، کلیدواژه یاب لاراتاندر حتی توصیه می‌کند از کدام گزینه‌های کلیدواژه با اولویت بالا در سرفصل‌های خود استفاده کنید.