در این مقاله به 12 برنامه ویرایش عکس با موبایل برای ایجاد تصاویری خیره کننده در رسانه های اجتماعی می پردازیم که برای تهیه ی محتواهایی که قصد انتشار آنها را در رسانه های اجتماعی دارید بسیار پرکاربرد است و برای شما داشتن آنها در موبایل بسیار ضروری خواهد بود.

 

برنامه ویرایش عکس
برنامه ویرایش عکس

 

اپلیکیشن موبایل چیست؟

اپلیکیشن موبایل یا همان برنامه‌ی موبایل، نرم افزاری است که برای اجرا بر روی دستگاه‌های همراه مانند تلفن همراه و تبلت طراحی شده است. این نرم‌افزارها معمولاً توسط توسعه‌دهندگانی طراحی شده‌اند که به برنامه‌نویسی موبایل مسلط هستند و به صورت ویژه برای سیستم‌عامل‌های موبایل مانند iOS یا Android طراحی شده‌اند.

 

اپلیکیشن‌ موبایل می‌تواند برای انجام کارهای مختلفی مانند ارسال پیام، مشاهده ویدیو، شبکه‌های اجتماعی، خرید بلیط، نوشتن یادداشت، بازی‌های موبایلی و … استفاده شود. این برنامه‌ها معمولاً از طریق فروشگاه‌های آنلاین مانند App Store و Google Play قابل دانلود و نصب هستند و برخی از آن‌ها رایگان هستند، در حالی که برخی دیگر از آن‌ها برای استفاده لازم است هزینه‌ای پرداخت شود.

 

بهترین برنامه ادیت عکس برای اندروید و ios

همه‌ی ما، به خاطر آوردن محتوایی که قبلا دیده‌ایم، زمانی برایمان آسان‌تر می‌شود که با تصاویری همراه بوده باشد. به همین دلیل است که تصاویر بصری، بسیار در بازاریابی استفاده می‌شوند.

 

به عنوان مثال، امروزه 80 درصد از بازاریابان از دارایی های بصری در محتوای بازاریابی رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنند. اما ایجاد و افزودن تصاویر همیشه آسان نیست، به خصوص اگر به طراح یا انیماتور دسترسی نداشته باشید. در این پست سعی داریم بهترین برنامه ادیت عکس در موبایل را به شما معرفی کنیم.

 

بهترین برنامه ویرایش عکس برای موبایل چیست؟

خوشبختانه، برنامه ها و اپلیکیشن موبایل زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد محتوای بصری حتی حین حرکت با دستگاه تلفن همراه خود استفاده کنید.

 

ما در ادامه این مطلب 12 مورد از بهترین برنامه ویرایش عکس برای موبایل را به شما معرفی می کنیم. اگر می خواهید داستان خود را چه از طریق عکاسی، چه ویدیوهای متحرک و یا پست‌های چند تصویری تعریف کنید در هر صورت مطمئن باشید برنامه‌ای را در اینجا خواهید یافت که به شما کمک ‌کند محتوای خود را به بهترین نحو ایجاد کنید.

 

1. برنامه ویرایش عکس InShot

آیا نیاز به ایجاد یک ویدیو برای پوشش یک رویداد زنده دارید؟ برنامه ویرایش عکس و ویدئو  InShot کار شما را در این زمینه فوق‌العاده راحت کرده است و همه جوره شما را پوشش می‌دهد بطوریکه پس از استفاده از برنامه ویرایش عکس و ویدئو InShot متوجه خواهید شد که به هیچ برنامه ویرایش ویدیو دیگری نیاز ندارید.

 

برنامه اینشات
برنامه اینشات

 

زیرا توسعه دهندگان این برنامه، ویرایش سریع و آسان یک ویدیو را برای شما آسان کرده‌اند. می‌توانید ویدیوها و عکس‌ها را در هم ادغام کنید و یک ویدیو را در دستگاه تلفن همراه یا رایانه لوحی خود ویرایش کنید.

 

برنامه اینشات همچنین به شما امکان می دهد موسیقی، استیکر و فونت های خود را اضافه کنید تا ویدیویی تولید کنید که با ظاهر و احساس برند شما هماهنگ باشد.

 

2. برنامه ویرایش عکس SCRL 

پست های چند تصویری در اینستاگرام محبوب هستند زیرا به محتوای شما اجازه می دهند دو بار در فید اینستاگرام ظاهر شوند. ممکن است متوجه شوید که اولین تصویر کاربر در فید نمایش داده شده و بلافاصله با تصویر دوم دوباره ظاهر و نمایش داده می شود.

 

اپلیکیشن موبایل SCRL عکس‌های شما را می‌گیرد و آن‌ها را مانند ترکیبی از یک کولاژ می‌کند که در یک نمای پانوراما پخش شده و در تصاویر متعددی با قابلیت کشیدن انگشت نمایش داده می‌شود. با اپلیکیشن SCRL از پست های چرخشی خود در اینستاگرام نهایت استفاده را ببرید.

 

برنامه SCRL به شما امکان می دهد داستان سرایی بصری خود را از طریق پست های چند تصویری به حداکثر برسانید. می توانید چندین تصویر را روی هم قرار دهید و بعد جدیدی از داستان سرایی خلاقانه را به فید اینستاگرام خود بیاورید.

 

نکته حرفه ای این است که می توانید ساخته خود را به عنوان یک ویدیو منتشر کنید. استفاده از این این اپلیکیشن موبایل رایگان است و خریدهای درون برنامه ای را برای قالب های اضافی ارائه می دهد.

 

3. داستان های Canva

برنامه ویرایش عکس Canva به شما امکان می دهد تصاویر گرافیکی متحرک برای پست های رسانه های اجتماعی خود ایجاد کنید. نسخه دسکتاپ Canva بسیار قدرتمند است و نسخه موبایلی آن نیز فوق العاده راحت است و گزینه های زیادی برای ایجاد محتوا از طریق دستگاه تلفن همراه شما ارائه می دهد.

 

Canva
Canva

 

می توانید نقل قول ها، الگوهای تعاملی ایجاد کنید، داستان های چند تصویری بسازید، و ویدیوها را برای استوری های اینستاگرام خود اصلاح و ویرایش کنید. برنامه Canva Stories برای استفاده رایگان است و در iOS و Android در دسترس است.

 

4. برنامه ویرایش عکس Made

Made یک برنامه زیبا و پرکاربرد است که باید در جعبه ابزار استوری ساز هر بازاریاب باشد. می‌توانید استوری‌های خود را با برنامه ویرایش عکس Made به سطح بالاتری ببرید زیرا می‌توانید از بین چندین الگو بهترین موردنظر خودتان را انتخاب کنید، پس‌زمینه‌های خود را سفارشی کرده و عکس‌های خود را با فیلترها ویرایش کنید.

 

می توانید از میان تم های قالب مانند کاغذ، فیلم، مینیمال و ده ها مورد دیگر یکی را که مورد پسندتان و مناسب استوری مورد نظر شماست انتخاب کنید.

 

یکی از ویژگی‌هایی که برای تولید محتوا بسیار راحت است، استفاده از برنامه ویرایش عکس Made’s Story Board است که به شما امکان می‌دهد استوری‌های خود را از ابتدا تا انتها بسازید و به‌طور یکپارچه آن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

 

Made برای استفاده رایگان است و گزینه های اشتراک ماهانه و سالانه را ارائه می دهد و در iOS و اندروید موجود است.

 

5. نرم افزار موبایل LifeLapse

ویدیوهای استاپ موشن چشم نواز هستند و به شما کمک می‌کنند محصولی را متمایز کرده و به یک آموزش جان ببخشید. بهترین چیزی که در مورد اپلیکیشن موبایل LifeLapse دوست خواهید داشت این است که توسعه دهندگان آموزش های گام به گام در برنامه ایجاد کرده اند تا به شما کمک کنند نحوه ایجاد ویدیوهای استاپ موشن را یاد بگیرید.

 

با برنامه Lifelapse در داستان سرایی بصری خود الهام بگیرید و داستان سرایی تصویری را در تلفن خود تجربه کنید.

 

6. برنامه ویرایش عکس PicsArt

جمله ای که پس ار انتشار فایل های تصویری ایجاد شده با برنامه ویرایش عکس PicsArt خواهید شنید اینست: “وای، تو چطور انجامش دادی؟”.

 

چگونه سایت تجارت الکترونیک خود را مدیریت کنیم

خواندن مقاله
برنامه PicsArt
برنامه PicsArt

 

افکت‌های برنامه ویرایش عکس PicsArt جادویی هستند و به شما اجازه می‌دهد روی گوشی خود تصاویر فوق حرفه ای ایجاد کنید. حتی اگر جادوگر نباشید، انجام ویرایش عکس یا ترکیب عکس‌ها با هم برای یک کلاژ با استفاده از PicsArt به شما احساس حرفه‌ای بودن می‌دهد.

 

PicsArt دارای یک برگه کشف/کاوش در برنامه است که به بازاریابان اجازه می دهد با ویرایش عکس خود الهام بگیرند و خلاقیت داشته باشند.

 

استفاده از برنامه ویرایش عکس و ابزارهای PicsArt Premium آسان است و به شما امکان می‌دهد از جلوه‌های عکس با هوش مصنوعی، پوشش‌های متنی، فیلترهای هنری و غیره استفاده کنید. این برنامه به خود می بالد که بیش از 3000 ویژگی ویرایش در آن موجود است.

 

7.  نرم افزار MixCaptions

ما می دانیم که بر اثر برخی ایرادات و اختلالاتی که پلتفرم های اجتماعی دارند ناچارا اکثر مردم ویدیوهای خود را بدون صدا پخش و مشاهده می کنند، بنابراین بد نیست به این نکته توجه داشته باشید که داشتن زیرنویس در هر ویدیویی که این روزها ایجاد می کنید ضروری است.

 

اپلیکیشن موبایل MixCaptions تنها برنامه ای است که برای افزودن زیرنویس به ویدیوهای خود نیاز دارید. این برنامه بسیار قدرتمند و راحت است.

حین استفاده از این اپلیکیشن موبایل می توانید فونت های خود را اضافه کنید، رنگ ها را سفارشی کرده و لوگوی خود را اضافه کنید. نسخه پولی بودن این برنامه مطمئنا ارزشش را دارد.این برنامه در حال حاضر فقط در iOS موجود است.

 

8. AvivA Pro

AvivA یک اپلیکیشن موبایل دیگر است که به شما امکان می دهد ویدیوهای معکوس و حلقه ای ایجاد کنید. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که ویدیوهایی را که قبلاً ایجاد کرده‌اید به جای تماشای لحظه‌های زنده به حلقه تبدیل کنید، کاری که در واقع انجام آن بسیار دشوار است.

 

شک نکنید از تمرین کردن با این برنامه و ساخت کلیپ های کوتاه برای به اشتراک گذاری آنلاین بسیار لذت خواهید برد. کلیپ های ویدیویی خود را کوتاه کنید، سرعت کنترل، پوشش متن، بزرگنمایی، برش و موارد دیگری را می‌توانید انجام دهید.

 

9. Photoshop Express

مطمئنا فتوشاپ نیاز به معرفی کمی دارد، اما پسرعموی کوچک آن، فتوشاپ اکسپرس است که یک نسخه ساده از فتوشاپ با ابزارهای ویرایش اولیه برای کاربران مبتدی به نظر می رسد و به احتمال زیاد ابزاریست که بسیاری از مردم آن را نشنیده اند.

 

Photoshop Express
Photoshop Express

این برنامه ویرایش عکس سال‌هاست که به عنوان یک راه‌حل دسک‌تاپ وجود دارد و می‌توانید از آن در تلفن‌های همراه در قالب یک اپلیکیشن موبایل برای انجام ویرایش‌های ساده و کارهای تصحیح عکس استفاده کنید. در این برنامه ویرایش عکس می‌توانید اصلاحاتی مانند رفع خودکار، رفع لک، قرمزی چشم و حتی حذف واترمارک را اعمال کنید!

شما می توانید فیلترهای مختلف، پوشش متن و همچنین می توانید کلاژ تصویر را با این برنامه ویرایش عکس ایجاد کنید. این برنامه رایگان است و برای هر کسی که می‌خواهد بتواند عکس‌های خود را در حال حرکت ویرایش کرده و بهبود بخشد ضروری است.

 

10. Plotagraph / Plotaverse

احتمالاً منحصربه‌فردترین مورد در فهرست پلاتوگرافی یک چرخش منحصربه‌فرد در مفهوم سینماگراف است و به شما امکان می‌دهد با افزودن خطوط طرح و جهت روی بوم، یک تصویر ثابت بگیرید و انیمیشن‌ها را اعمال کنید.

 

شما می توانید برخی از مناطق را متحرک کنید در حالی که قسمت های دیگر تصویر را قفل می کنید تا یک کنار هم قرار گرفتن جالب ایجاد کنید.

 

Plotagraph / Plotaverse
Plotagraph / Plotaverse

 

اگر می‌خواهید در سال جدید محتوای بصری ایجاد کنید که مردم را غافلگیر کند و فکر کنند در حال احضار نوعی جادوی دیجیتال هستید، این اپلیکیشن موبایل برنامه‌ای است که باید از آن استفاده کنید.

 

Plotaverse نرم‌افزار اصلی Plotagraph خود را با پوشش‌های FX و ابزار شکل‌گیری ترکیب می‌کند که ایجاد جلوه‌های مورف عکس با کیفیت بالا را آسان‌تر از همیشه می‌کند.

 

مجموعه ابزارهای برنامه ویرایش عکس Plotaverse بر روی دسکتاپ نیز موجود است، اما در حالی که می‌توانید نسخه رایگان آن را روی گوشی هوشمند خود امتحان کنید، باید برای Plotaverse Pro ثبت نام کنید تا بتوانید از ابزارها در رایانه Windows یا Apple Mac استفاده کنید.

 

نسخه رایگان این برنامه ویرایش عکس یک واترمارک اضافه می‌کند و برخی از ویژگی‌ها را محدود می‌کند، خریدهای درون‌برنامه‌ای ویژگی هایی از جمله بارگیری بیشتر پوشش‌های FX مانند پرواز پروانه‌ها و سایر انیمیشن‌های سه بعدی را داراست.

 

11. Adobe Spark Post

نابغه‌های خلاق در Adobe برای دهه‌ها نامی در فضای انتشارات دسک‌تاپ بوده‌اند و جای تعجب نیست که آنها ابزارهای خلاقانه و خارق‌العاده‌ای را برای گوشی‌های هوشمند نیز بواسطه اپلیکیشن موبایل یعنی برنامه ویرایش عکس ایجاد کنند.

 

Adobe Spark Post اپلیکیشن موبایل برای آیفون و اندروید

ابر خلاق Adobe شما که در دستگاه‌های iOS و Android و رایانه‌های رومیزی موجود است، محتوای شما را در دستگاه‌هایتان همگام‌سازی می‌کند.

 

Adobe Spark Post
Adobe Spark Post

 

Adobe Spark در واقع مجموعه ای از سه ابزار است:

Spark Post
Spark Page
Spark Video

 

همه آنها برنامه ویرایش عکس و ابزارهای مفیدی هستند، با این حال، Spark Post برای ایجاد گرافیک روی تلفن شما برای اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی و در پست هایی که ایجاد می کنید مفیدترین است.

 

به سادگی می‌توان تصاویر خود را وارد این برنامه ویرایش عکس کرده، الگویی را که دوست دارید انتخاب کنید و سپس پوشش متن را مطابق با پیامی که می خواهید به تصویر بکشید سفارشی کنید، سپس می توانید الگوهای جایگزین را ورق بزنید تا ببینید که چگونه با سبک متفاوتی به نظر می رسد.

 

Adobe Spark Post مانند Canva است، اما کاملا رایگان است!

 

 

Adobe Spark Video

اگر به دنبال ایجاد محتوای ویدیویی کوتاه و جذاب برای اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی با اپلیکیشن موبایل هستید، Adobe Spark Video را امتحان کنید. داستان خود را با استفاده از ویدئو و قالب‌های داخلی Adobe Spark Videos تعریف کنید که به شما کمک می‌کنند ویدیوی خود را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید.

چگونه سایت تجارت الکترونیک خود را مدیریت کنیم

خواندن مقاله

 

Adobe Spark Video
Adobe Spark Video

 

اگر در حال انجام یک ویدیوی آموزشی کوتاه هستید، می توانید از آن برای جدا کردن 4 مرحله جداگانه استفاده کنید. تنها چند دقیقه طول می‌کشد تا محتوای ویدیوی شما عناوین را اضافه کرده و با این برنامه چیزی حرفه‌ای ایجاد کنید. موسیقی و تم های مختلف را اضافه کنید تا داستان خود را زنده و آن را تکمیل کنید.

 

امروز حوصله ضبط ویدیو ندارید؟ چرا به جای آن تصاویر اضافه نمی کنید و یک داستان ویدیویی ایجاد نمی کنید، سپس صدایی ضبط نمی کنید تا داستانی را تعریف کنید یا چیزی را برای مخاطبان خود توضیح دهید.

 

اکنون می توانید ویدیوهای توضیحی کوتاهی را با هیچ چیز فقط‌وفقط با استفاده از تلفن همراه خود ایجاد کنید! Spark Video ابزاری عالی است که به شما کمک می کند در رسانه های اجتماعی متمایز شوید.

 

12. Hyperlapse

هایپرلپس اپلیکیشن موبایل و برنامه ای که توسط اینستاگرام ایجاد شده است و به شما امکان می دهد با نرم افزار تثبیت کننده خود اینستاگرام، ویدیوهای هایپرلپس و تایم لپس شیک و حرفه ای ایجاد کنید.

 

حداکثر 45 دقیقه فیلم ویدیویی را در یک عکس ضبط کنید. سپس می توانید از برنامه برای تسریع آن برای ایجاد یک جلوه سینمایی هایپرلپس استفاده کنید.

 

اگر در میان انواع دیگر ویدئوها و تصاویر ترکیب شود، می توان از مرور زمان به طور خلاقانه استفاده کرد تا طیف متنوعی از رسانه ها را برای پروفایل ها و حساب های شما ایجاد کند. شما می‌توانید سرعت پخش را کنترل کنید، اگرچه فراتر از آن، تغییراتی که می‌توانید انجام دهید محدود است.

 

Hyperlapse برای ایجاد استوری های عجیب و غریب اینستاگرام ایده آل است و در iOS و Android در دسترس است.

 

با توجه به چند برنامه ویرایش عکس نامبرده شده برای موبایل در این پست، شما با کدامیک از برنامه های ذکر شده کار کرده اید؟ باتشکر از همراهی شما، نظرات و تجربیات خود را در زمینه استفاده از برنامه ویرایش عکس مخصوص موبایل با ما به اشتراک بگذارید.