مطمئنا این روزها نه تنها همگی شنیدن نام Google map به گوشمان آشناست که حتی بعید میدانم بدون این اپلیکیشن امروزه کمتر کسی بداند که چطور، جایی برود.

 

Google map
Google map

 

Google map چیست؟

اپلیکیشن Google map یکی از ابزارهای مهم گوگل محسوب می شود که در سال 2005 عرضه شد و از آن زمان تابحال بسیار فراگیر و کاربردی شده است. بطور خلاصه میشود گفت گوگل مپ یک نقشه آنلاین و رایگان است که مرتب در حال بهینه شدن هست و امکانات بسیار متنوعی دارد.

 

نوع کسب و کارتان، بزرگ یا کوچک مهم نیست، در هر حال یک روش عالی برای جذب مشتریان جدید، مشارکت در گوگل مپ است. امروزه قبل از انجام هر کاری هر چیزی را گوگل میکنیم.

 

سئو گوگل مپ موجب می شود در لیست نتایج جستجو بهترین جایگاه را کسب کنید. گوگل مپ بر اساس موقعیت مکانی کاربر لیست نتایج جستجو را بر اساس موقعیت مکانی اولویت بندی می کند. حالا تصور کنید که شما نزدیک به مکان کاربر هستید اما Google map شما را نشان ندهد.

 

 چه چیزهایی را در Google map می شود ثبت کرد؟

 

اشخاصی که اقدام به ثبت اطلاعات کسب و کار خود در گوگل مپ می کنند، اطلاعات زیر در مورد کسب و کار آنها در اختیار کاربران قرار می گیرد:

 

  • نام کسب و کار(رستوران، مطب ، …)
  • تصاویری از فضای بیرون و داخل ساختمان کسب و کار شما
  • آدرس سایت و شماره تلفن محل کسب و کار
  • ساعات کاری
  • راه های دسترسی و مسیریابی به سمت کسب و کار شما
  • نمایش محل کسب و کار روی نقشه گوگل
  • کامنت هایی که مردم در مورد کسب و کار شما نوشته اند
  • نمایش امتیازی که تاکنون کاربران به کسب و کار شما داده اند
  • بخش سوالات درباره کسب و کار شما

 

بنابراین بر اساس موقعیت مکانی کاربر، Google map می تواند آدرس کسب و کار شما را در بین کسب و کارهای دیگری که در آن ساختمان و یا ساختمان های اطراف شما هستند، به کاربران بدهد.

 

با ثبت کسب و کارتان در Google map از مزایای زیادی می توانید برخوردار شوید از جمله:

 

  1. کمک به بهینه سازی و سئوی سایت کسب و کار شما
  2. جذب مشتریان جدید
  3. بازاریابی اینترتی

 

Google map
Google map

 

این موضوع قابل توجه است که ثبت اطلاعات کسب و کار شما در گوگل مپ و استفاده از آن تاثیر مستقیمی در بهینه سازی سئوی محلی یا LOCAL SEO و دیده شدن کسب و کار شما از سوی کاربران و مشتریان تازه را دارد.

 

Google map با نشان دادن موقعیت جغرافیایی کسب و کارتان، باعث ورود کاربران بیشتر به سایت شما می شود. افزایش ورودی، سئوی سایت را بهبود میبخشد و بهینه شدن آن را در پی خواهد داشت. همچنین بازیابی کسب و کار شما در نتایج جستجوی گوگل توسط کاربران این حس را القا میکند که با کسب و کاری معتبر سروکار دارند.

 

از مهم ترین ویژگی های Google map بهره مندی از داشتن ترافیک بسیار بالا است. این منبع نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی از 8 برابر ترافیک بیشتری برخوردار است و به همین علت توانسته توجه بسیاری از سئوکاران و طراحان وب که در زمینه ی سئوی سایت فعالیت می کنند را به خود جلب کند.

 

برای بهینه کردن سئوی سایت راه ها و تکنیک های بسیار زیادی از طرف گوگل مطرح شده است، که یکی از آنها ثبت مکان در گوگل مپ می باشد. الگوریتم های گوگل به گونه ای تنظیم شده اند که نتایج را مطابق با محل شما، برایتان به نمایش می‌گذارند.

 

برای مثال وقتی کلمه رستوران را جستجو کنید، بهترین و نزدیک‌ترین رستوران ها برایتان نمایش داده می‌شود. همین موضوع موجب پدیدار شدن مفهومی به اسم سئوی محلی یا Local Seo شد. شما با رعایت این نکات می توانید جستجو‌های مرتبط با یک شهر یا حتی منطقه خود داشته باشید.

 

جالب است بدانید تقریبا 20 الی 30 درصد از کوئری‌های جستجو، شامل کلمات کلیدی مرتبط با یک مکان خاص هستند. آن‌ها به قصد جستجوی محلی صورت می‌گیرند.

 

Google
Google

 

چطور از Google map برای بهینه سازی کسب و کار استفاده کنیم؟

در این پلتفرم نیز مانند هر اپلیکیشن دیگری شما رقبایی دارید که بایستی با بهینه سازی بهتر از آن ها پیشی بگیرید. در این بخش به مهم ترین اقدامات برای دریافت رتبه در این پلتفرم را بررسی می کنیم:

 

  • به سوالات پاسخ بدهید

در این اپلیکیشن مردم قادرند درباره کسب و کار شما سوالاتشان را بپرسند و شما یا دیگران آن را پاسخ بدهید. اگر در این بخش به سوالات مردم بی توجهی کنید و آن ها را بدون پاسخ رها کنید شانس خود برای رقابت با سایر کسب و کارها را به خطر می اندازید.

 

  • ارائه ی تصاویر مناسب

گزارشات گوگل نشان می دهد کسب و کارهایی که دارای تصاویر مطلوبی هستند، 42٪ درخواست بیشتر برای راهنمایی رانندگی به سمت محل سکونت خود و 35٪ کلیک بیشتر به وب سایت خود دریافت می کنند.

 

در نتیجه پیشنهاد می کنیم برای بهینه سازی حساب خود برای جستجو ، تهیه ی تصاویر فروشگاه فیزیکی و تصاویر محصولات یا خدمات را یک ضرورت به حساب آورید.

 

  • گزارشات Google My Business

از ویژگی های گوگل مای بیزینس مدیریت گزارشات افرادی است که به کسب و کار شما سر زده و نظراتشان را برایتان درج کرده اند. مشتریان خود را حتی با وعده ی جایزه های اغواکننده به امتیاز دادن به کسب و کارتان و همچنین درج نظر و گزارش تشویق کنید. چرا که گوگل خود نیز چنین توصیه ای به کسب و کارها دارد بنابراین تا اینجا اهمیت گزارشات بایستی برایتان کاملا واضح باشد.

 

گوگل مپ
گوگل مپ

 

Google map روزانه صدها میلیون‌ بار توسط کاربرانش در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شما هم کالا یا خدماتی را به صورت حضوری می‌فروشید یا مکانی را به عنوان محل کار خود تعیین کرده‌اید می‌توانید با ثبت مکان در گوگل مپ در نتایج موتور جستجوی گوگل دیده شده و در معرض دید هزاران نفر باشید.

 

کاربرانی که اماکن جدیدی را به Google map اضافه کنند از سرویس نقشه گوگل امتیاز دریافت میکنند. این امتیازها بر اساس میزان محبوبیت لوکیشن ثبت شده بیشتر هم خواهد شد. این افراد به اصطلاح راهنما نامیده می شوند.

 

نتیجه ی ثبت کسب و کار در گوگل مپ

مکان هایی که توسط راهنما در نقشه گوگل ثبت می‌شوند به مراتب سریعتر مورد تایید سرویس نقشه گوگل قرار می‌گیرند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که برای ثبت محل کسب و کارتان در این سرویس از همین راهنماها استفاده کنید.

 

ثبت مکان در Google map علاوه بر رونق بخشیدن به کسب و کارتان، اعتبار شما را نیز در دید مشتری افزایش می‌دهد. پس همین حالا به کمک این امکان گوگل قدم بزرگی در فروش بیشتر و کسب اعتماد مشتریانتان بردارید.

6 سطح Caching در وردپرس که باید بدانید

خواندن مقاله