چگونه یک وب سایت بازی با وردپرس ایجاد کنیم؟ سال‌هاست که بازی‌ها صنعت بزرگی برای درآمدزایی و تجارت به شمار می روند، اما ظهور بازی های آنلاین واقعاً باعث پیشرفت و رشد چشمگیر این صنعت شده است.

 

 

چه یک گیمر پرشور باشید که می‌خواهید مشارکت کنید یا کارآفرینی که به دنبال بازارهای جدید برای استفاده است، ممکن است از خودتان بپرسید که ساخت یک وب‌سایت بازی چگونه است؟ با سایت بازی خود، می توانید محتوا ایجاد کنید تا از این بازار بزرگ استفاده کنید. حتی می توانید سرور خصوصی خود را راه اندازی کنید تا بتوانید بازی های چند نفره را میزبانی کنید.

 

در این پست از لاراتاندر، دنیای وب سایت های بازی و چرایی محبوبیت آنها را بررسی خواهیم کرد. سپس به نحوه راه اندازی سایت بازی خود در پنج مرحله ساده با وردپرس خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید!

 

مقدمه ای بر وب سایت های بازی

صنعت بازی دارای بازار بسیار وسیعی است. تا سال 2020، حدود 2.7 میلیارد گیمر در سراسر جهان وجود داشت و انتظار می رفت که این صنعت به طور کلی نزدیک به 160 میلیارد دلار ارزش داشته باشد. برای صاحبان وب سایت، این یک فرصت بزرگ برای جذب مخاطبان بسیار درگیر و تعداد زیادی ترافیک بالقوه است. افراد زیاد علاقه مند به این جایگاه، به معنای پتانسیل زیاد این بازار برای تأثیرات تبلیغاتی (و درآمد) است.

 

همچنین اگر به دنبال جریان های درآمد بیشتری هستید، امکان بازاریابی وابسته نیز وجود دارد، چرا که گیمرها تجهیزات خود را دوست دارند. در نهایت، شما همچنین می توانید از سایت خود برای میزبانی سرور اختصاصی بازی تان استفاده کنید.

 

این می تواند چندین مزیت را نسبت به استفاده از سرور عمومی ارائه دهد، از جمله عملکرد بهبود یافته و تجربه خصوصی تر. سرور شما می تواند یکی از ویژگی های اضافی یک سایت با تمرکز گسترده تر باشد، یا می تواند پیشنهاد اصلی باشد در هر صورت، مطمئناً طرفداران را خوشحال می کند.

 

ساخت وب سایت بازی با وردپرس (آموزش در پنج مرحله)

در این مرحله، احتمالاً از خود می‌پرسید که چگونه یک وب‌سایت بازی بسازید. پنج مرحله زیر شما را کاملا مجهز به شروع می کند. توجه داشته باشید که ما فرض می کنیم می خواهید از وردپرس به عنوان ستون فقرات سایت خود استفاده کنید و این روند منعکس کننده آن است.

 

ساخت وب سایت بازی با وردپرس
ساخت وب سایت بازی با وردپرس

 

1. یک برنامه برای وب سایت بازی خود طراحی کنید

چه نوع وب سایت بازی می خواهید بسازید؟ قبل از شروع ساخت یک وب سایت بازی، هوشمندانه است که برنامه ای برای نوع سایتی که می خواهید کار کنید، در نظر بگیرید. در اینجا تعدادی مسیر وجود دارد که می توانید طی کنید:

 

یک وبلاگ بازی

وبلاگ بازی شما می تواند زمینه های زیادی را پوشش دهد. از اخبار صنعت و پوشش استودیو بازی گرفته تا نسخه های جدید بازی ها و سخت افزار. وبلاگ یک راه فوق العاده برای هدایت ترافیک به یک وب سایت است که راه را برای چندین استراتژی کسب درآمد باز می کند. اینها شامل بازاریابی وابسته، محتوای اشتراکی و درآمد تبلیغاتی است.

 

سایت نقد و بررسی بازی

بررسی‌ها و مقایسه‌های بازی می‌تواند برای بازیکنان و بازدیدکنندگانی که به کمک نیاز دارند در تصمیم‌گیری برای خرج کردن پولی که به سختی به دست آورده‌اند، ارزشمند باشد. به این ترتیب، این نوع سایت پتانسیل های زیادی را ارائه می دهد.

همچنین مقداری همپوشانی با یک وبلاگ بازی عمومی‌تر وجود دارد، بنابراین اگر برای مخاطبان شما مناسب‌تر است، می‌توانید این دو را ترکیب کنید.

 

یک وب سایت مخصوص بازی های حرفه ای

بازی‌های حرفه‌ای در چند سال اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند و اکنون یک صنعت میلیارد دلاری پرطرفدار در سراسر جهان است. یک سایت متمرکز بر بازی های آنلاین می تواند مسابقات، رتبه بندی بازیکنان، و رویدادهای ویژه آینده را پوشش دهد و همچنین نظرات و پیشنهادات را ارائه دهد.

 

سایتی که میزبان یک سرور بازی است

میزبانی سرور خصوصی برای بازی مورد علاقه شما می تواند هم یک سرگرمی شخصی ارزشمند و هم یک جریان درآمد بالقوه باشد. این تنظیمات خصوصی از بسیاری از مشکلات سرورهای عمومی مانند شلوغی بیش از حد و  حضور افراد غیرموجه جلوگیری می کند.

 

این مهم است که بدانید می‌خواهید سایت خود را به چه سمتی ببرید، زیرا این می‌تواند گزینه‌های دیگر، از جمله نیازهای میزبانی و استراتژی بازاریابی شما را مشخص کند.

 

هر چیزی که در ذهن دارید، قبل از شروع به داشتن یک هدف کمک می کند. مهم نیست که چه نوع سایتی را می خواهید راه اندازی کنید، مراحل اولیه برای همه یکسان است. بنابراین، برای شروع در ادامه همراه ما باشید.

 

2. برای هاست مناسب ثبت نام کنید

هنگامی که وب سایت خود را برنامه ریزی کردید، زمان شروع ساخت آن است. اولین قدم در این فرآیند، انتخاب هاست وب و برنامه ریزی متناسب با نیازها (و بودجه شما) است.

 

انتخاب هاست مناسب
انتخاب هاست مناسب

 

باید یک هاست مناسب و قابل اعتماد پیدا کنید. بدون هاست، هیچ کس نمی تواند وب سایت جدید شما را پیدا کند. برای انجام این کار، فضایی را در یک سرور از شرکت هایی هاستینگ اجاره خواهید کرد. برخی از هاست ها بسته های تخفیف دار را با هاست و نام دامنه ارائه می دهند که این برای کسانی که تازه وارد هستند عالی است.

 

حتی اگر قبلاً دامنه خود را از جای دیگری خریداری کرده باشید، احتمالاً متوجه اینکه هاست شما بسته های مختلفی را ارائه می دهد خواهید شد، بنابراین می توانید بین آنها بسته ای را پیدا کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

 

خدمات هاستینگ از نظر قیمت متفاوت است، بنابراین مطمئن شوید که ویژگی ها را با هم مقایسه کرده و متناسب با بودجه خود انتخاب کنید.

 

برای یک سایت بازی تعمیم یافته، یا سایتی که عمدتاً روی یک وبلاگ متمرکز شده است، تقریباً هر طرح میزبانی می تواند کار کند (اگرچه برخی از آنها طبیعتاً مناسب تر از سایرین هستند).

 

با این حال، اگر می‌خواهید میزبان یک سرور بازی باشید، احتمالاً می‌خواهید به دنبال بسته‌ای تخصصی‌تر باشید که عملکرد بهتر و کنترل بیشتری را نسبت به یک برنامه معمولی ارائه می‌دهد.

 

برای یک وبلاگ یا سایت خبری بازی، یک برنامه میزبانی مشترک از یک ارائه دهنده معتبر انتخاب کنید که هر آنچه نیاز دارید را ارائه دهد. بسته به میزبان و طرح خاص، می توانید مبلغی را در ماه بپردازید و سرمایه زیادی برای سرمایه گذاری در سایر جنبه های وب سایت خود باقی بگذارید.

 

اگر می خواهید یک سرور بازی در سایت خود راه اندازی کنید، ممکن است به چیزی قدرتمندتر و قابل اعتمادتر از یک برنامه میزبانی مشترک اولیه نیاز داشته باشید. هاست اختصاصی یا سرور خصوصی مجازی (VPS) هر دو گزینه های خوبی هستند.

 

از آنجایی که شما تنها کسی خواهید بود که از سرور استفاده می کنید (خواه فیزیکی باشد یا مجازی)، به طور کلی کنترل بیشتری روی آن نیز خواهید داشت. این بدان معنی است که می توانید آن را برای ترافیک بازی بهینه کنید و به طور بالقوه عملکرد بهتری داشته باشید.

3. دامنه خود را انتخاب و ثبت کنید

پس از تنظیم طرح میزبانی شما باید یک نام دامنه را انتخاب و ثبت کنید تا سایت خود را آنلاین کنید. نام دامنه شما آدرس دائمی سایت شما در اینترنت است و به کاربران امکان می دهد آن را پیدا کرده و به آن دسترسی داشته باشند.

 

نام دامنه همان چیزی است که بازدیدکنندگان وب سایت شما باید در مرورگر اینترنتی خود تایپ کنند تا به سایت شما دسترسی پیدا کنند. همه وب سایت ها آن را دارند، اما ارائه یک وب سایت خوب می تواند چالش برانگیز باشد چون هم باید بیادماندنی و هم مرتبط با محتوای وب سایت شما باشد.

نه تنها این، بلکه باید برای خرید نیز در دسترس باشد، که اساساً این به آن معناست که قبلاً توسط وب سایت دیگری استفاده نشده باشد.

17 افزونه وردپرس که باید برای یک وب سایت جدید در سال 2022 داشته باشید(پارت2)

خواندن مقاله

 

انتخاب نام دامنه
انتخاب نام دامنه

 

با این حال، هنگام انتخاب دامنه خود باید چند نکته را در نظر داشته باشید، یک دامنه منحصر به فرد و به یاد ماندنی به کاربران کمک می کند تا سایت شما را به خاطر بسپارند تا بتوانند مجددا و به تکرار از آن بازدید کنند و این به نوعی تشویق کاربر برای بازدید دوباره سایت است.

 

نام های دامنه بر بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) تأثیر می گذارند، بنابراین در صورت امکان کلمات کلیدی را وارد کنید. دامنه شما همچنین در برندسازی نقش دارد و اغلب اولین برداشتی است که بازدیدکنندگان بالقوه از سایت شما دارند.

 

به دلایل ذکر شده، ارزش آن را دارد که در انتخاب نام دامنه خود کمی بیندیشید و تحقیق کنید. ما توصیه می کنیم با استفاده از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner شروع به تحقیق در مورد کلمات کلیدی کنید.

 

سپس می‌توانید به برندسازی و اینکه چگونه می‌خواهید سایت خود را بر اساس آن کلمات کلیدی به عموم معرفی کنید، فکر کنید. اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که انتخاب می کنید واضح، مختصر و به یاد ماندنی است.

 

وقتی نوبت به ثبت دامنه شما می رسد، دو گزینه دارید:

  • بسیاری از ارائه دهندگان هاست ثبت دامنه را به عنوان بخشی از برنامه میزبانی شما ارائه می دهند. برخی حتی هزینه دامنه را تا یک سال پوشش می دهند. این معمولا ساده ترین انتخاب است زیرا با میزبانی وب شما همراه است.

 

  • ثبت‌کننده‌های دامنه، سایت‌های شخص ثالثی هستند که به یک ارائه‌دهنده میزبانی وابسته نیستند و به شما امکان می‌دهند یک نام دامنه خریداری کنید. سپس می توانید آن دامنه را از طریق میزبان وب خود به سایت خود متصل کنید.

 

هر یک از این گزینه ها کار می کند، اگرچه استفاده از ارائه دهنده هاست شما به طور کلی ساده تر است. زمانی که دامنه خود را ثبت کردید، وقت آن است که شروع به ساخت یک وب سایت بازی کنید.

 

4. وب سایت بازی خود را سفارشی کنید

اولین قدم در ساخت وب سایت شما نصب وردپرس است. بسیاری از ارائه دهندگان هاست یا وردپرس را در حین ثبت نام برای شما نصب می کنند یا نصب با یک کلیک را ارائه می دهند که این روند را ساده می کند. معمولاً این گزینه ها را در پنل مدیریت میزبان وب خود پیدا خواهید کرد.

پس از راه اندازی وردپرس، می توانید سفارشی سازی سایت خود را شروع کنید که با انتخاب موضوع مناسب شروع می شود.

 

طرح زمینه شما نحوه نمایش تقریباً هر عنصر در سایت را کنترل می کند، بنابراین بادقت انتخاب کردن یکی از آنها بسیار مهم است. هزاران قالب وردپرس در دسترس است و بسیاری از آنها رایگان هستند. برای به دست آوردن یک سایت زیبا لزوماً نیازی به خرج کردن پول زیاد ندارید.

 

در حالی که می توانید یک تم مخصوص بازی را انتخاب کنید، یک تم چند منظوره به احتمال زیاد انعطاف پذیرتر است و مجموعه ویژگی های بزرگ تری را ارائه می دهد.

 

هنگامی که یک موضوع دارید و می دانید که می خواهید سایت شما چگونه باشد، می توانید شروع به اضافه کردن قابلیت های اضافی کنید. وردپرس مجموعه گسترده ای از افزونه ها را برای گسترش ویژگی های سایت شما ارائه می دهد.

 

اینکه دقیقاً چه افزونه هایی را انتخاب می کنید به نوع سایت بازی ای که می سازید بستگی دارد. برای مثال، اگر یک سایت بررسی بازی یا سخت افزار است، ممکن است به یک افزونه بررسی اختصاصی علاقه مند باشید.

 

5. یک سرور بازی بسازید

در نهایت، همانطور که قبلا ذکر کردیم، ممکن است بخواهید یک سرور بازی برای وب سایت خود راه اندازی کنید. این احتمالاً دشوار به نظر می رسد، اما این روند در واقع نسبتاً ساده است. علاوه بر این، اکثر بازی ها دستورالعمل های دقیقی را برای شما ارائه می دهند.

 

به طور خلاصه، پس از ایجاد هاست برای سرور، باید هر وابستگی مورد نیاز بازی را نصب کنید و سپس سرور را برای بازی در حال نصب پیکربندی کنید. فرآیند دقیق بسته به بازی و اهداف خاص شما برای سرور متفاوت است. 

 

سرور بازی
سرور بازی

 

هم اکنون یک وب سایت بازی بسازید

چه خودتان یک گیمر باشید و چه به دنبال ورود به بازارهای جدید برای یک تجارت آنلاین هستید، راه اندازی وب سایت بازی بهترین ایده است. ساخت یک وب سایت بازی پتانسیل ترافیک بسیار بالا و چندین راه برای کسب درآمد، از سود تبلیغاتی ساده تا فروش وابسته و سرورهای خصوصی را ارائه می دهد.

 

برای شروع کار با وب سایت بازی خود، فقط این پنج مرحله را دنبال کنید:

تصمیم بگیرید که چه نوع وب سایت بازی ایجاد می کنید
برای یک برنامه میزبانی مناسب ثبت نام کنید
یک نام دامنه برای سایت خود ثبت کنید
یک موضوع انتخاب کنید و وب سایت بازی خود را سفارشی کنید
در صورت تمایل، یک سرور اختصاصی بازی بسازید

 

آیا در مورد ایجاد یک وب سایت بازی سوالی دارید؟ نظرات، سوالات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید!