هر وب سایت یک پلت فرم ضروری برای بازاریابی و تعامل با مشتری است از همین رو یافتن سایت شما در نتایج جستجو بسیار مهم است. این بدان معناست که باید روی بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) تمرکز کنید. نوع هاست سئو که انتخاب می کنید، میزان کیفیت تجربه سایتی را که به بازدیدکنندگان ارائه می دهید، تعیین می کند. 

 

هاست سئو
هاست سئو

 

برای بهینه سازی موتورهای جستجو گزینه های قدیمی تری مثل پیوندها، ایجاد محتوا، نقشه های سایت و فایل های robots.txt وجود دارند. چیزهای جدیدتری که احتمالا در این زمینه شما را هیجان زده کند جستجوی صوتی، مطالب برجسته(featured snippets) و فهرست اول موبایل است.

 

در میان این هیایو یک عامل مهم دیگر که همان هاست مناسب سئو(می تواند بر زمان آپدیت سایت و سرعت صفحه شما تأثیر مثبت بگذارد) است اغلب نادیده گرفته می شود. وجود این عناصر در کنار هم عملکرد ارگانیک مثبت سایت شما را حفظ می کنند.

برای بهینه سازی موتورهای جستجو، پیدا کردن کلمات کلیدی و ساخت لینک در صدر لیست کارهای سئو قرار می گیرد، اما تاثیر هاست مناسب سئو را به هیچ وجه نادیده نگیرید. شما باید از یک ارائه دهنده هاست مناسب استفاده کنید که هاست مناسب سئو را  ارائه می دهد.

یک ارائه دهنده میزبانی وب سئو هر عاملی را که می تواند بر سئوی مشتریانش تأثیر بگذارد در نظر می گیرد و خدمات هاست سئو خود را برای رسیدگی به هر عامل تنظیم می کند.

 

در این مقاله از لاراتاندر با پاسخ به سؤالی که بسیاری از صاحبان کسب و کار دارند شروع می کنیم، آیا میزبانی وب روی سئو تأثیر می گذارد؟ سپس شرح خواهیم داد که هر صاحب کسب و کار متمرکز بر SEO باید در ارائه دهنده میزبانی وبسایت به دنبال چه چیزی باشد. اگر مطمئن شوید که بهترین هاست وب را برای سئو دریافت می کنید، از زمان راه اندازی سایت خود از مزایای افزایش ترافیک و فروش بهره مند خواهید شد.

 

آیا میزبانی وبسایت روی سئو تاثیر می گذارد؟

پاسخ به این سوال یک «بله» قاطع است! بسیاری از مواردی که بر سئوی سایت شما تأثیر می گذارد به کیفیت خدماتی که از ارائه دهنده میزبانی وبسایت خود دریافت می کنید مربوط می شود. سئو مستلزم توجه مداوم به چندین عامل است و مسئولیت برخی از آنها بر عهده صاحب وب سایت است، در حالی که برخی دیگر به قابلیت های ارائه دهنده میزبانی وبسایت شما مربوط می شود.

 

ارائه دهنده هاست مناسب سئو می تواند نقش مهمی در کمک به سئوی شما داشته باشد اگر موارد زیر را انجام دهد:

 

  • سرورهای سریع و قابل اعتماد را نگهداری می کند
  • ویژگی های طرحی را ارائه دهد که به مشتریان در سئو کمک می کند
  • شامل ارائه خدمات مقیاس پذیر برای مطابقت با نیازهای در حال تغییر کسب و کارهای در حال رشد باشد
  • از یک شبکه تحویل محتوا برای اطمینان از عملکرد عالی سایت در سراسر جهان استفاده کند
  • ایمن سازی نام های دامنه مناسب سئو را آسان کند
  • سایت خود را با ویژگی های امنیتی تقویت کننده سئو میزبانی کند

 

اگر یک ارائه دهنده میزبانی وبسایت را انتخاب کنید که تنها برخی از این موارد را انجام می دهد و نه همه آنها را ، به سختی می توانید ترافیک وب سایت مورد نظر خود را به دست آورید. وقتی صحبت از انجام سئو می شود، بخش های تاثیرگذار زیادی وجود دارد که همه آنها حائز اهمیت هستند.

 

سئو
سئو

 

به عنوان مثال، می‌توانید محتوای جذابی را با کلمات کلیدی مناسب برای سایت خود ایجاد کنید، اما اگر وبسایت شما به کندی بارگذاری شود، تمام آن نوشته‌های خلاقانه و تحقیقات کلمات کلیدی اهمیتی نخواهد داشت چون هنگامی که موتورهای جستجو در سایت شما می خزند، سرعت پایین صفحه بر سئوی شما تأثیر می گذارد.

 

در نتیجه اگر مشکلات عملکرد، خزیدن کل سایت شما را غیرممکن کند، برخی از محتواها ایندکس نمی شوند و اگر خطاهایی وجود داشته باشد، ممکن است سایت حتی به عنوان غیرقابل اعتماد علامت گذاری شود.

 

به همین ترتیب، اگر ارائه دهنده هاست سئو شما دارای سرورهای سریع و 99.9٪ ضمانت آپتایم باشد، اما در زمینه ی بهینه سازی سایت و دریافت یک نام دامنه مناسب، درست عمل نکرده باشید اینجا دیگر سئو کمکی نمی کند و چند بخش مهم را از دست خواهید داد.

 

در بخش دیگر از پازل SEO نیز اگر یک ارائه‌دهنده میزبانی وبسایت، تنها جعبه‌های میزبانی SEO را بررسی کند اما خدمات خود را برای عملکرد جهانی بهینه نکرده باشد یا نتواند امنیت را در ویژگی‌های برنامه خود اولویت‌بندی کند، همه چیز مورد نیاز برای رفع نیازهای هاست سئو شما را ارائه نمی‌دهد.

 

نکته کلیدی در هاست سئو این است که ارائه دهنده، کل تصویر سئو را درک کند و همه چیزهایی که برای سئو مهم است را به عنوان بخشی از ارائه خدمات خود درج کند.

 

نحوه انتخاب یک ارائه دهنده هاست مناسب سئو

با توجه به تأثیر قابل توجهی که میزبانی وبسایت بر SEO دارد، منطقی است که رویکرد ارائه دهنده به عوامل هاست سئو را به دقت ارزیابی کنیم. در بخش‌های زیر، پنج نکته را که باید هنگام انتخاب شرکت میزبانی وبسایت به دنبال آن باشید، بررسی می‌کنیم.

 

سرعت و قابلیت اطمینان را اولویت اصلی خود قرار دهید

مدت زمان لازم برای بارگذاری کامل یک صفحه وب در مرورگر کاربر، که به عنوان سرعت صفحه شناخته می شود، عامل مهمی در سئو شناخته می شود. مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که حدود 40 درصد از مصرف کنندگان قبل از کلیک کردن، بیش از سه ثانیه منتظر نمی مانند تا صفحه بارگیری شود.

گوگل به وضوح روشن کرده است که سرعت صفحه یکی از معیارهایی است که توسط الگوریتم جستجوی آنها استفاده می شود. سایت هایی با صفحات بارگذاری کند در رتبه بندی جستجو ضربه می خورند.

 

هاست مناسب سئو
هاست مناسب سئو

 

همچنین خزیدن یک سایت کند برای موتورهای جستجو سخت تر است. وقتی به یک محدودیت رسید، موتور جستجو به کار خود ادامه می‌دهد، خواه همه صفحات شما را فهرست کند یا نه. اگر خزنده گوگل موفق به خزیدن در تمام صفحات سایت نشود، برخی از محتوای حاوی کلمات کلیدی شما در رتبه بندی نتایج جستجو نمایش داده نمی شود.

 

اگر سایت شما از کار افتاده باشد، موتورهای جستجو متوجه می شوند. اسپایدرهای موتورهای جستجو سعی می کنند چندین بار در روز به سایت شما دسترسی پیدا کنند. برای مثال، اگر خزنده وب گوگل سعی به خزیدن در سایت شما کند و خطاهای صفحه رخ دهد، محتوای شما ایندکس نمی شود. پس از چندین بار تکرار، وب سایت شما به عنوان غیرقابل اعتماد علامت گذاری می شود و رتبه سایت شما در نتایج جستجو آسیب می بیند.

 

برای جلوگیری از تأثیر منفی که بارگذاری کند صفحه یا خرابی سایت می تواند بر سئوی شما داشته باشد، باید آن ارائه دهنده میزبانی وبسایت را انتخاب کنید که از سرورها و تجهیزات پیشرفته و با کارایی بالا استفاده می کند.

 

اصرار بر قابلیت های بهینه سازی برتر

مطالعات نشان می دهد که بیش از 71 درصد از جستجوها با کلیک کاربر روی پیوند در صفحه اول نتایج جستجو به پایان می رسد، در حالی که صفحات دوم و سوم تنها در حدود 6 درصد از مواقع کلیک می کنند. واضح است که قرار دادن فهرست شما در بالای نتایج جستجو یا نزدیک به آن بسیار مهم است، اما انجام آن آسان نیست.

 

یک هاست سئو عالی به شما در هر مرحله کمک می کند و برنامه های هاست با اندازه مناسب و توصیه هایی را در زمان به روز رسانی ارائه می دهد. آنها جدیدترین ابزارها و افزونه های SEO را در دسترس قرار می دهند. ارائه دهندگان میزبانی وبسایت بهتر، مشاوره سئوی کم هزینه را ارائه می دهند، که می تواند کمک بزرگی برای صاحبان مشاغلی باشد که با تحقیق کلمات کلیدی، ساخت لینک و سایر اصول اولیه سئو آشنایی ندارند.

 

به دست آوردن تمام ترفندهای سئو در یک ردیف می تواند چالش برانگیز باشد، حتی برای صاحبان وب سایت های مورد انتظار. از این رو ارائه دهنده هاست سئو که انتخاب می کنید باید ابزارهای سئو را در اختیار شما قرار دهد و کمک عملی از کارشناسان مجرب ارائه دهد. بطوریکه با ثبت نام، به آموزش های خودیاری و یک پایگاه دانش جامع دسترسی پیدا کنید تا به شما کمک کند از هاست سئو خود نهایت استفاده را ببرید.

 

پس از یک دوره رشد کسب و کار، پاسخ به نیاز مقیاس پذیری سرویس میزبانی وبسایت برای حفظ سئو سایت شما ضروری خواهد بود. هنگامی که با یک شرکت هاست سئو با مدیریت خوب کار می کنید، به چندین سطح خدمات دسترسی خواهید داشت که هر کدام نیازهای مشاغل با اندازه های مختلف را برآورده می کنند.

 

تقاضای عملکرد عالی وب سایت در سراسر جهان

مکان، مکان، مکان. این شعار کارگزاران املاک است، اما این ویژگی در مورد سئو نیز صدق می کند. چرا ک مهم نیست کاربر در کجا قرار دارد، تجربه کاربر در سایت شما باید فوق العاده باشد. نتایج موتورهای جستجو بومی سازی شده است. به این معنی که برای مثال، نتایجی که یک فرد در انگلستان می‌بیند، با نتایجی که به کاربری نشان داده می‌شود که عبارت‌های جستجوی مشابهی را در ایران سرچ می‌کند، متفاوت خواهد بود.

 

میزبانی وبسایت
میزبانی وبسایت

 

چگونه هاست و دامنه بخریم | راهنمای خرید هاست و دامنه (برای تازه کارها)

خواندن مقاله

 

بنابراین، تا جایی که عملکرد سایت بر سئو تاثیر می گذارد، رتبه سایت شما در کشور دیگر بر اساس سرعت بارگذاری آن در آن کشور خواهد بود. ارائه دهنده هاست سئو شما می تواند با استفاده از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) به کنترل آن کمک کند.

 

CDN شبکه ای از سرورها در مکان های مختلف در سراسر جهان است که محتوا را برای کاربرانی که در نزدیکی آن سرورها قرار دارند ارسال می کند. یک سرور میزبان اصلی کپی اصلی محتوای وب سایت شما را ذخیره می کند. سایر سرورها یک کپی ذخیره شده را ذخیره می کنند و هدف آن تحویل سریع محتوا بدون توجه به موقعیت مکانی کاربر است.

 

بدون وجود CDN، سایت شما ممکن است به کندی برای کاربران کشورهای دیگر بارگیری شود. در این صورت، تجربه کاربر آسیب می بیند، اما مهمتر از آن، هرگونه تاخیر بارگیری یا خطای صفحه که کاربر می بیند توسط خزنده های وب موتورهای جستجو نیز مواجه خواهد شد. ارزیابی یک خزنده وب از عملکرد سایت شما در یک کشور خاص بر رتبه جستجوی شما در آن کشور تأثیر می گذارد.

 

به دنبال راهنما برای ثبت دامنه مناسب SEO باشید

انتخاب یک ارائه دهنده میزبانی وبسایت که ثبت دامنه را در برنامه های میزبانی آنها ادغام می کند هوشمندانه است. نام دامنه شما به طور منحصر به فرد وب سایت شما را مشخص می کند و باید از فروشنده ای به نام ثبت کننده خریداری شود که معمولاً یک شرکت میزبانی وبسایت است. هنگام خرید دامنه، هزینه ای به ثبت کننده می پردازید تا نام دامنه به نام شما ثبت شود.

 

بسیار مهم است که یک نام دامنه مناسب سئو انتخاب کنید، نامی که کاملاً نمایانگر کسب و کار شما و حاوی کلمه کلیدی اصلی آن باشد. فرآیند دریافت دامنه ساده است و شرکت های هاست سئو آن را بخشی جدایی ناپذیر از ارائه خدمات خود می کنند و ثبت دامنه را با هزینه کم و در برخی موارد رایگان نیز ارائه می دهند.

 

 

 

هنگامی که با یک ارائه دهنده هاست سئو عالی سروکار دارید، کارکنان پشتیبانی می توانند به شما در انتخاب یک نام دامنه متمرکز بر SEO کمک کنند. در بسیاری از موارد(برای سایت‌هایی مانند فروش آنلاین)، این به معنای کنار گذاشتن دامنه های کم‌هزینه ای مانند دات club یا دات shop است.

سایت‌هایی با این نوع دامنه ها با فعالیت هرزنامه مرتبط هستند و ترافیک بسیار کمتری نسبت به دامنه های پرکاربرد مانند دات com دات net و دات org دریافت می‌کنند.

 

دامنه هایی چون دات com است که به یک کسب و کار اعتبار بیشتری می بخشد و راحت تر می تواند اعتماد کاربران را جلب کند، بنابراین ارزش 10 تا 15 دلار در سال را دارد که برای نام دامنه .com می پردازید.

 

هنگامی که با یک ارائه دهنده میزبانی وبسایت که بر SEO متمرکز است ثبت نام می کنید، به ثبت دامنه مقرون به صرفه و مشاوره در مورد انتخاب نام دامنه دسترسی خواهید داشت که به حداکثر رساندن ترافیک سایت کمک می کند.

 

سئوی خود را با امنیت برتر میزبانی وب تقویت کنید

برای صاحبان وب سایت های تجاری، امنیت باید در اولویت باشد. این مسئولیت آنها است که داده های مشتریان خود را ایمن نگه دارند. امنیت وب سایت همچنین تأثیر قابل توجهی بر SEO دارد. موتورهای جستجو به طور مداوم سایت های امن را بالاتر از سایت های ناامن رتبه بندی می کنند. برای موتورهای جستجو، تفاوت اصلی بین امن و ناامن این است که آیا سایت دارای گواهینامه SSL است یا خیر.

 

SSL به معنای لایه سوکت های امن است، فناوری که به مرورگرها و سرورها اجازه می دهد از یک اتصال رمزگذاری شده به نام HTTPS (پروتکل انتقال ابرمتن امن) استفاده کنند. در مقایسه با HTTP، HTTPS برنده سئو است – 95٪ از ترافیکی که گوگل تسهیل می کند به سایت های HTTPS مربوط می شود.

 

https
https

HTTPS یک سیگنال رتبه بندی مثبت و عنصر کلیدی یک استراتژی موثر سئو است. برای استفاده از رمزگذاری SSL، صاحب سایت باید یک گواهی SSL، یک فایل سرور که به صورت دیجیتالی وب سایت شما را شناسایی می کند، خریداری کند. یک ارائه دهنده هاست سئو خرید گواهی SSL را آسان می کند و کارکنان این گواهی را در وب سایت شما اعمال می کنند.

 

 

انتخاب بهترین هاست سئو برای به حداکثر رساندن ترافیک وب سایت و فروش

وب سایت شما به عنوان یک پلتفرم برای بازاریابی کسب و کار شما نقشی اساسی ایفا می کند و ظاهر شدن در بالای نتایج جستجو برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است. شرکت میزبانی وبسایت شما باید با ارائه خدماتی که ترافیک سایت را به حداکثر می رساند، در استراتژی سئو به شما کمک کند.

یک ارائه دهنده هاست مناسب سئو، خدمات خود را از رقبا با پرداختن به هر عنصر میزبانی وب که می تواند بر SEO مشتریانش تأثیر بگذارد متمایز می کند.

 

بطور مثال ارائه دهنده هاست سئو خدماتی را ارائه می دهد که عملکرد برتر وب سایت و 99.9٪ آپتایم را تضمین می کند. برنامه ها شامل ابزارهای سئو و کمک عملی برای بهینه سازی سایت می شود، به ثبت دامنه کمک می کند و اجرای وب سایت های ایمن و امنیت را برای مشتریان آسان می کند. گزینه های طرح انعطاف پذیر به شما امکان می دهد با رشد کسب و کارتان، نیازهای جدید سئو را برآورده کنید.

 

هاست سئو که انتخاب می‌کنید، سازگاری کلی تجربه سایتی را که به بازدیدکنندگان ارگانیک ارائه می‌دهید (و همه بازدیدکنندگان، برای آن موضوع) تعیین می‌کند. اگر می‌خواهید از خطاهای سرور و وقفه‌های زمانی صفحه جلوگیری کنید و مانع بازگشت کاربران به Google شوید، به یک هاست سئو قوی نیاز دارید که بتوانید به آن اعتماد کنید. در نهایت، شما یک میزبانی وبسایت می خواهید که از تلاش های ارگانیک شما پشتیبانی کند، نه اینکه مانع آنها شود.

 

امیدواریم این مقاله از لاراتاندر در زمینه ی انتخاب هاست مناسب سئو برای شما مخاطب عزیز مفید بوده باشد. با استفاده از این مطالب و راهنمایی ها برای انتخاب ارائه دهنده هاست سئو مناسب، می توانید اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما در بالای نتایج جستجو ظاهر می شود و رشد کسب و کار را که با ترافیک بالای وب سایت همراه است، درک کنید.